شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حسینی اشکوری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حسینی اشکوری، با بیان اینکه نادیده گرفتن خدمات انقلاب کفران نعمت است، گفت: در این مقطع حساس، راه حل اساسی، قطع دست ظالمانه دشمن است؛ به همین دلیل ما باید با شجاعت تمام، استقامت و از خود گذشتگی این دست ظالمانه را قطع نماییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی حسینی اشکوری، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در پنجمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری، در نطق پیش از دستور خود، با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) بر سلوک فردی و اجتماعی و رعایت بیش از پیش تقوای الهی از سوی علما و کارگزاران نظام تأکید کرد واظهارداشت: نصایح مکرر امام راحل و رهبر معظم انقلاب به علما و کارگزاران نظام و توصیه‌های دلسوزانه و رهنمودهای این بزرگواران نیز همواره در راستای روایات معصومین(ع) بوده است که در انجام وظیفه و ادای تکلیف تجلی می‌یابد و مردمی بودن، دوری از اشرافی گری، اسراف و خدمت بی‌وقفه به ملت و بندگان خدا را به همراه خواهد داشت.

وی تأکید کرد: ما به عنوان سلوک فردی، وظیفه محاسبه داریم و به عنوان سلوک اجتماعی و مسئولیت تاریخی نیز باید خود را در میزان سنجش قرار دهیم؛ بنابراین چهل‌سالگی انقلاب که دوران بلوغ کمال انقلاب است، حتماً باید مورد سنجش و محاسبه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی اشکوری، تصریح کرد: شکی نیست با همه دشمنی‌های اجانب که دست آنها با پیروزی انقلاب از منابع این مرز و بوم کوتاه شده و منافع آنان را در منطقه به خطر انداخته است و نیز ستون پنجم آنان که در داخل فتنه‌انگیزی نموده و همچنین دشمنی افراد معاند و کج‌فهم علی‌رغم همه این گرفتاری‌ها، خدمات بسیار زیادی در جمهوری اسلامی ایران به کشور و آبادانی آن شده که نادیده گرفتن آن کفران نعمت و مکابره است.

لزوم توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب

عضو مجلس خبرگان در ادامه با اشاره به اوضاع اقتصادی کشور، بر لزوم توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون «اقتصاد مقاومتی» تأکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب از 11 سال پیش به دولت‌های گوناگون مواردی از جمله جنگ اقتصادی دشمن را هشدار داده و می‌فرمودند؛ «من برنامه‌های استکبار جهانی علیه ملت ایران را در سه جمله خلاصه می‌کنم: اول، جنگ روانی، دوم، جنگ اقتصادی و سوم، مقابله با پیشرفت اقتدار علمی» و نیز فرمودند؛ «مسئولین باید آماده باشند و خودشان را آماده کنند، کمرها را محکم کنند برای مواجهه با خصومت دشمنان و سیاست‌های خصمانه آنان که روی اقتصاد کشور متمرکز شده‌اند».

راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی، مقابله قطع دست ظالمانه دشمن است

وی تصریح کرد: تنها راه حل در این مرحله، عمل نمودن به رهنمودهای معظم له است؛ مخصوصاً عمل به نکاتی که ایشان در دیدار اخیر هیئت دولت به مناسبت هفته دولت بیان داشتند.

نماینده مردم در مجلس گیلان خاطرنشان کرد: دشمن با فشار آوردن از ناحیه تحریم‌های اقتصادی، اهداف خویش را دنبال می‌کند و هدف نهایی او به زعم خودش، تغییر نظام جمهوری اسلامی است و در این فضا، سیاست مذاکره، قبول تدریجی خواسته آنان است که البته سیاست کج دار و مریز و به انتظار فرج نشستن فرسایشی، تبعات خود را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی اشکوری، ادامه داد و گفت: در این مقطع حساس، راه حل اساسی، قطع دست ظالمانه دشمن است؛ به همین دلیل ما باید با شجاعت تمام، استقامت و از خود گذشتگی این دست ظالمانه را قطع نماییم.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت مسأله سرمایه‌گذاری، تصریح کرد و گفت: اهمیت مسأله سرمایه‌گذاری و تشویق به سرمایه‌گذاری مخصوصاً ترغیب سرمایه‌گذاران داخلی، مستلزم ایجاد امنیت اقتصادی است.

مسئولان امکان سرمایه‌گذاری را فراهم کنند

نماینده مردم در مجلس گیلان افزود: مسئولان باید امکان سرمایه‌گذاری را فراهم کنند؛ البته بستر و زمینه به کارگیری سرمایه‌ها باید در راستای ارتقاء و رشد کشور باشد و لذا تأکید می‌شود در اعطاء تسهیلات و امکانات به آنان کوتاهی نگردد؛ زیرا اگر اقتدار اقتصادی ما به وسیله این امر تأمین گردد اقتدار ما در سایر زمینه‌ها هم تأمین خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی اشکوری، به مساله کاهش ارزش پول ملی پرداخت و گفت: اگر اقدامات بدون کارشناسی و خودسرانه انجام گیرد که موجب لطمه خوردن به ثروت و مال مردم شود فرد یا افرادی که این لطمه را زده‌اند ضامن خواهند بود و جبران خسارت بر عهده آنان است و مسئولینی که اقداماتشان در این زمینه از روی سهل‌انگاری یا کم‌کاری بوده باشد، باید پاسخگو باشند؛ از این رو  بسترسازی مناسب برای به کارگیری نقدینگی در راه رشد اقتصادی و تولید ملی، امری ضروری است و تحقق آن با دستور و فرمان ممکن نیست، بلکه با تقویت اعتماد، میسر می‌گردد.

وی در پایان با قدردانی از اقدامات قوه قضائیه به موضوع مجازات حبس بدهکاران مالی و برخورد با محتکران پرداخت و گفت: زندانی کردن بدهکاران مالی، برای نظام، هزینه دارد و مجازات زندانی، مجازات وابستگان او نیز خواهد بود و موجب صدمات روحی، روانی و مالی بر آنان می‌گردد؛ لذا از کیفر زندان در حد ضرورت باید استفاده نمود، چنانچه باید از اقدامات صرفاً شکلی و ظاهری در مورد محتکران که اطمینان و اعتماد عمومی را مخدوش می‌کند اجتناب گردد.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha