پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ درس خارج فقه آیت الله العظمی سبحانی در نوروز۹۷

حوزه/ روحانیون محترم مسائل سیاسی را با مسائل منبر مخلوط نکنند؛ باید به ارائه مباحث اخلاقی، ملاحظه قواعد شرع، احکام خانواده، عقائد و ... پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم به موضوع ماه محرم و تبلیغ طلاب اشاره کردند و گفتند: طلابی که در ماه محرم منبر می روند، باید این مسئله را در نظر داشته باشند که «الاسلام محمدی الحدوث و حسینی البقاست» و بر این اساس به ارائه مطلب بپردازند.

ایشان اظهار داشتند: روحانیون محترم مسائل سیاسی را با مسائل منبر مخلوط نکنند؛ باید به ارائه مباحث اخلاقی، ملاحظه قواعد شرع، احکام خانواده، عقائد و ... پرداخت.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: منبر باید در مردم تحول ایجاد کند و با استفاده از آیات قرآن، روایات، مباحث اخلاقی، مباحث تاریخی و ... می توان به این مهم دست پیدا کرد.

گفتنی است: حضرت آیت الله سبحانی آغاز مجدد درس خارج اصول خود را روز دوشنبه، چهاردهم محرم الحرام (دوم مهرماه سال جاری) اعلام کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • هادی IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
    4 0
    سوال:امام حسین برای چه قیام کرد؟؟؟غیر از این بود که حکومت فاسد بود؟؟حرکت امام حسین فی نفسه سیاسی است...یا للعجب
  • بی طرف IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
    1 0
    اینجاست که باید گفت سکولاریسم در حوزه
  • طلبه IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
    1 0
    با عرض سلام و ادب خدمت حضرت ایت الله سبحانی،.حضرات مراجع امام حسین به چه علت به جنگ با خلیفه جائرو ستمگر خویش رفت ؟ ایا واقعا صحنه کربلا تنها مصیبتهای ان بزرگوار است ؟ چرا حسین ابن علی باید تمام این مصیبتها را بکشد ؟ حرکت امام حسین اصلا یک حرکت سیاسی است ، وگرنه می توانستند در مکه در حرم امن الهی بمانند و سکوت کنند ؟ اما چرا حرکت کردند به سمت کربلا ؟ چرا تعداد یاران این مقدار کم بود؟ چرا این همه مصیبت باید وارد بشود؟ غیر از این است که اصل ایشان و مبنای امام حسین امر به معروف بوده ؟ سکوت نکردن در مقابل سمتگر زمان اینها مگر همه اش امور سیاسی نیست ؟ مگر سیاست غیر. از دین است ؟ الان در زمان حاضر که باید مردم رااگاه کرد نسبت به فعالیت های دشمن و از هر زمان دیگری بوی فتنه میاید روحانیون باید به مسائل احکام و اخلاق بپردازند ؟ ایا این انفکاک دین از سیاست نیست؟
  • حسین IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
    2 0
    امام خمینی: اسلام این نیست. والله اسلام تمامش سیاست است. اسلام را بد معرّفی کرده‌اند. سیاست مُدُن از اسلام سرچشمه می‌گیرد. من از آن آخوندها نیستم که در اینجا بنشینم و تسبیح دست بگیرم
  • یا مهدی ادرکنی IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
    0 0
    وقتی این خبر رو برام خوندن اول فکر کردم اشتباه شنیدم. خدای من! چه اتفاقی داره تو حوزه می افته؟؟؟؟ بهتره هممون سری بزنیم به منشور روحانیت حضرت امام.ای علمای اسلام به داد اسلام برسید!!!! خدا شاهده همه ما تمام مجد و عزت مون رو از صدقه سری انقلاب داریم. منبری منهای بینش و گویش سیاسی=اسلام حداقلی و غیر کاربردی. آن هم در مقیاس حکومت اسلامی
  • سلام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    0 0
    واااااااااای کاش نخونده بودم کاش می‌توانستم توجیهی پیدا کنم