چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله امامی کاشانی

حوزه/ خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به گناه گرانفروشی و احتکار، گفت: خیانت گرانفروشی و یا احتکار کردن، انسان را از بین می برد. من به همسر و فرزندان این افراد توصیه می کنم، پولی که در می‌آید، حرام است و اجازه ندهید که چنین فرد مفسدی این کار را ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه های امروز ( 16 شهریور ) نماز جمعه تهران با بیان اینکه اگر تولید ضربه بخورد، دین ضربه خواهد خورد، یعنی مردم دین را رها می‌کنند، تصریح کرد: جامعه متدین اگر کشاورزی و تولید نداشته باشد، یعنی دین از میان آنها رفته است. این جا اهمیت مساله اقتصاد، تولید و کشاورزی معلوم می شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به رابطه میان تولید و دین، افزود: دین برای این است که جامعه ای زندگی کند و حیات مادی داشته باشد؛ هدف زندگی یعنی رسیدن به کمال. دین بدون ماده، دنیا و وسائل معیشتی به جایی نمی رسد و تحقق پیدا نمی کند؛ پس اگر تولید ضربه بخورد، دین ضربه خواهد خورد، یعنی مردم دین را رها می کنند. افراد کمی هستند که با یک نان و خرمایی به یاد خدا باشند و روزگار را طی کنند. 

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: برنامه ریزی و مدیریت درست و پیگیری روش‌هایی که بشود ملت ایران را از مشکلات موجود بیرون آورد، لازم است؛ این وظیفه همه قواست تا بتوانند کشور را از این ناآرامی ها و تلاطم‌ها به ساحل آرامش برسانند.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به گناه گرانفروشی و احتکار، گفت: خیانت گرانفروشی و یا احتکار کردن، انسان را از بین می برد. من به همسر و فرزندان این افراد توصیه می کنم، پولی که در می‌آید، حرام است. اجازه ندهید که چنین فرد مفسدی این کار را ادامه دهد. 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به جنگ رسانه ای دشمن علیه نظام اسلامی، گفت: دشمن جنگ رسانه ای را به وجود آورده است تا در مردم اضطراب و التهاب ایجاد کند، یعنی مردم را از نظام جدا سازد.

آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: رئیس جمهور آلوده و بی خرد آمریکا گفته من روزی که وارد کاخ سفید شدم، گفتم چقدر زمان می خواهیم تا خاورمیانه را تسخیر کنیم. خاورمیانه فقط ایران نیست بلکه کشورهای دیگر اسلامی هم هستند.

وی افزود: همانطور که ۴۰ سال دنبال این کار(تسخیر خاورمیانه) بودند و به جایی نرسیدند، این بار هم به جایی نمی رسند. آقای ترامپ و همراهانش این آرزو را به زودی به گور خواهند برد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه باید جلوی اشاعه بدبینی را گرفت، گفت: این وظیفه رسانه هاست. امروز دشمن در حال آلوده کردن فضای مجازی است؛ مثلا وقتی به قوه مجریه می رسند می گویند قوه مجریه چنین و چنان است؛ به قوه قضاییه که می رسند، می گویند دانه درشت ها را رها کرده اند.

آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: تمام تلاش و فکر دشمن همین است که چنین مسائلی را در اذهان جا بیاندازد؛ این در حالی است که کارهای بسیار خوبی از همه قوا وجود دارد، اما ممکن است در جایی مشکلی هم وجود داشته باشد؛ مشکل را باید با مطالعه و کار شبانه روزی و انگیزه بالا رفع کرد.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha