جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
    تصاویر/ گردهمایی اساتید تفسیر اعزامی ماه محرم

حوزه/ رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز وضعیتی درست کرده اند که مراجع و روحانیت را از جامعه جدا کنند و مبلغان باید جلوی این جریان فکری اشتباه را بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال در گردهمایی «مبلغان حقایق قرآنی عاشورا» که در سالن اجتماعات مجمع عالی تفسیر در مدرسه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی(ره)برگزار شد، بیان داشت: مجمع عالی تفسیر به سبب تربیت ۵۰۰ مدرس قرآن، یکی از بزرگ ترین افتخارات حوزه علمیه به شمار می رود.

وی با ا اشاره به آیه  «الَّذينَ يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لا يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللَّهَ وَ کَفي‏ بِاللَّهِ حَسيباً» ابراز داشت: این آیه درباره انبیای الهی نازل شده است و مبلغان نیز در این عرصه قدم گذاشته اند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: ما به عنوان مبلغان دین اگر برای مردم منبر رفتیم، باید رسالت های الهی را بیان کنیم و نه رسالت گروه ها و حزب های دیگر را، مبلغ باید در راه تبلیغ دین از هیچ چیز و هیچ کس به غیر از خدای تعالی بیم نداشته باشد.

وی با اشاره به قرآن محوری مبلغان مجمع عالی تفسیر ابراز داشت: کلام زمانی که از قلب بیرون آید در قلب می نشیند و مبلغان مجمع عالی تفسیر از آنجایی که قرآن محور کار می کنند، قطعا تاثیر خاصی روی مردم جامعه خواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال گفت: قرآن کریم سبب هدایتگری جامعه اسلامی می شود و بیان مطالب قرآنی مورد قبول تمام امت اسلامی است و در هیچ جای قرآن از هدایت تکوینی تا هدایت تشریعی هیچ گونه تعارضی وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به وقایع اخیر در مدرسه علمیه فیضیه گفت: ما نباید خود زنی کنیم و بگوییم که حوزه علمیه سکولار است، ما سر سفره اهل بیت(ع) نشسته ایم و در این راه شهید داده ایم وحوزه علمیه را حفظ کرده ایم.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین اظهار داشت: عبرت های عاشورا نباید فراموش شوند، ما باید ماهیت اسلام ناب را معرفی کنیم و خودمان را مجسمه شخصی که متلبس به اسلام ناب است بکنیم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های علمای گذشته در راه اسلام اذعان داشت: علمای قدیم با فعالیت خود اسلام و روحانیت را به ما رسانده اند علامه امینی ها در این راه الهی بوده اند و ما باید برای آیندگان این میراث الهی را به ارث بگذاریم. 

 

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال خاطرنشان ساخت: باید مالک اشتر ها و ابوموسی اشعری ها را به مردم معرفی کنیم و باید به دور از جریان های سیاسی باشیم و مواظب جریان های انحرافی در فضای مجازی نیز باشیم.

وی در پایان گفت: باید عظمت روحانیت و اسلام را برای مردم متذکر شویم، امروز وضعیتی درست کرده اند که مراجع و روحانیت را از جامعه جدا کنند و مبلغان باید جلوی این جریان فکری اشتباه را بگیرند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha