پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ابوالفضل دهقان

استاد حوزه در کارگاه آموزشی آشنایی با جستجوگرهای ایرانی، نرم افزارهای نور و کتابخانه های دیجیتال گفت: امروزه می توان با وصل شدن به اینترنت به تمام کتابخانه ها سر زد و مطالب مورد نیاز را از اینترنت دانلود کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام ابوالفضل ادهمی در کارگاه آموزشی آشنایی با جستوگرهای ایرانی، کتابخانه های دیجیتال و نرم افزارهای پژوهشی نور با اشاره به جستجوگرهای ایرانی «پارسی جو» و «یوز» این دو موتور جستجو گر را مفید ارزیابی کرد و گفت: جستجو گر یوز یک موتور جستجوی وب ایرانی است که طراحی و تولید آن در اواخر سال ۱۳۸۸ با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران آغاز شد.

مدرس این کارگاه آموزشی با بیان مراحل نصب و راه اندازی امکانات و امکانات جستجوگرها، ادامه داد: جستجوگر ایرانی پارسی جو، قوی ترین موتور جستجوی فارسی است که با ارایه ۱۵ سرویس متنوع، یکی از پیشگامان حوزه آی تی کشور به شمار می رود.

حجت الاسلام ادهمی به مراحل جستجو در اینترنت و ورود به سایت های مختلف اشاره کرد و افزود: طلابی که مراحل پایان نامه نویسی را طی می کنند همواره نیازمند مطالعه کتاب و مقاله هستند و انجام این مطالعات امروزه نیازمند خروج از منزل و سرکشی به کتابخانه ها نیست  چرا که تنها داشتن یک رایانه در منزل این مشکل را مرتفع کرده است.

وی تصریح کرد: امروزه می توان با وصل شدن به اینترنت به تمام کتابخانه ها سر زد و مطالب مورد نیاز را از اینترنت دانلود کرد.

این استاد حوزه گفت: از جمله سایت های مورد استفاده برای مطالعه آنلاین سایت های «ایرانداگ»، «نورمگز»، «کتابخانه قائمیه»، «علم نت»، «مگ ایران»، «سامانه اطلاعات پژوهشی ایران»، «گنجینه کتاب نوسا»، «همراه نور»، «ویکی نور»، «حدیث نت»، «حوزه نت»، «مرسلون» و «پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی» به شمار می رود.

حجت الاسلام ادهمی در بخش دوم این کارگاه با برشمردن نرم افزارهای طراحی شده مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور به آموزش نرم افزار «جامع التفاسیر و جامع الاحادیث» پرداخت.

برپایه این گزارش، پایان کارگاه با  پرسش و پاسخ طلاب از مباحث گفته شده به پایان رسید.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha