جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس اداره معیشت و توانمند‌سازی مرکز خدمات

حوزه/ رئیس اداره معیشت و توانمند‌سازی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به تشریح اقدامات این اداره در راستای اشتغال و درآمد‌زایی خانواده‌های طلاب با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی و کالای ایرانی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین کریمی در مراسم اختتامیه دوره آموزشی توانمندسازی کار و اشتغال ویژه همسر و دختران طلاب حوزه علمیه که در موسسه حیات طیبه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با توجه به منظومه مشکلاتی که کشور با آن مواجه است و پیروی بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با اقتصاد مقاومتی و تأکید ایشان بر کالای ایرانی، ‌در دو سال متوالی موضوع توانمندسازی خانواده‌های طلاب با هدف تقویت مشاغل خانگی را دنبال می‌کند.

رئیس اداره معیشت و توانمند‌سازی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: طی چندسال اخیر با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، موضوع آموزش در دستور کار قرار گرفته بود اما به این مبحث به صورت  یک پروسه زنجیره وار به این موضوع نگاه نشده بود تا اینکه در تابستان سال گذشته اداره معیشت و توانمند‌سازی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور تأسیس شد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی خاطرنشان کرد: جا انداختن بحث تولید ثروت در حوزه‌های علمیه خودش یکی از مصیبت‌ها و مشکلات پیش روی ماست؛ چرا که حرکت‌هایی که بناست منجر به درآمد زایی شوند با این تلقی که در مسیر دنیا در حرکت هستیم مواجه می‌شوند.

وی با بیان این‌که جامعه هدف ما همسر و فرزندان طلبه‌ها هستند، گفت: تثبیت فرهنگ کار دشوار و سخت است، بنابراین ما ابتدا این موضوع را با بحث کارآفرینی فرهنگی آغاز کردیم به این نحو که همسر و دختر فرد طلبه، به فعالیت‌های مکملِ کار فرهنگی فرد طلبه مشغول شوند.

رئیس اداره معیشت و توانمند‌سازی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به این‌که سایر رشته‌ها نیز در حال پیگیری هستند، عنوان کرد: برنامه‌هایی که در سال گذشته تنها در مهارت افزایی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خلاصه شده بود را تکمیل‌تر کرده و به مواردی چون فراهم کردن بحث تسهیلات حمایتی و غیره نیز پرداختیم.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی ابراز کرد: اعضای خانواده‌های طلاب داوطلب پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، سرانه آموزشی و سپس تسهیلات حمایتی دریافت خواهند کرد و در ادامه نیز در بحث عرضه محصول و برگزاری نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها به ویژه در فضای مجازی از آن‌ها حمایت صورت خواهد گرفت.

رئیس اداره معیشت و توانمند‌سازی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: امثال مؤسسه حیات طیبه در تمامی رشته‌ها باید گسترش پیدا کند و در این راستا افرادی متولی آموزش‌ها شوند و متعهد گردند که فعالیت را به درآمدزایی برسانند و در یافتن بازار هدف و عرضه محصول همراهی و کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی به فعالیت‌های مؤسسه حیات طیبه مشهد اشاره و ابراز کرد: امروزه داروهای گیاهی در کشور به ویژه در مشهد با توجه به حضور بیش از 25 میلیون زائر با بازار مناسبی مواجه هستند و اگر به همین یک موضوع به صورت جدی پرداخته شود می‌تواند بخش کثیری از جامعه هدف مشهد را تحت پوشش خویش قرار دهد.

28/313

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha