پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در آستانه ماه محرم، چند توصیه مهم را به مبلغان و روحانیون کرد و گفت: باید با مردم خودمانی صحبت کنید، چراکه در طول تاریخ موثرترین گویندگان کسانی بوده ‌اند که خودمانی صحبت کرده‌اند، باید از صحبت‌ های آرمانی پرهیز کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدعلی آل‌ هاشم امام جمعه تبریز، ظهر امروز در همایش «طلایه‌ داران تبلیغ» که با حضور آیت الله خاتمی، امام جمعه موقت تهران که در مسجد جامع تبریز برگزار شد، بر محوریت قرار دادن مساجد در عزاداری ها تاکید کرد و اظهار داشت: مساجد باید محور عزاداری ‌های ماه محرم قرار بگیرد و هیئات مذهبی برنامه‌ شان را به گونه‌ ای تنظیم کنند که دسته‌ های عزاداری یا از مسجد عزاداری‌ شان را شروع کنند یا به مسجد ختم کنند.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری عزاداری ‌های سنتی و اصیل گفت: خرافه‌ زدایی و سوق یافتن به عزاداری‌ های سنتی و اصیل از ضروریات ماه محرم است و مردم خطه آذربایجان همواره در برگزاری عزاداری ‌های سنتی پیش ‌قدم بوده‌ اند.

امام جمعه تبریز ضمن توصیه به مبلغان اظهار داشت: لازم است که در ایام ماه محرم، روحانیون در سخنرانی‌ ها توجه ویژه‌ ای به مفاهیم قرآنی داشته باشند و مردم را به فهم و تدبر در آیات قرآن تشویق و هدایت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: بیان احکام شرعی در جلسات گروهی و فردی که با هدف افزایش وحدت انجام می‌ شود از دیگر وظایف مهم روحانیون در ماه محرم است.

وی با تاکید بر نگاه منطقی به مسائل و مشکلات کشور، گفت: باید با مردم خودمانی صحبت کنید، چراکه در طول تاریخ موثرترین گویندگان کسانی بوده ‌اند که  خودمانی صحبت کرده‌اند، باید از صحبت‌ های آرمانی پرهیز کنیم.

رئیس شورایعالی حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی در پایان اذعان داشت: روحانیون و طلاب باصفای استان آذربایجان شرقی همواره در راستای تبلیغ دینی اقدامات شایسته‌ ای انجام داده و ماموریت ‌هایی که بر دوش دارند را به نحو احسن به سرانجام می ‌رسانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha