جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عکس آرشیوی از آیت الله سید احمد خاتمی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه در جمع روحانیون مرن ریختن بنزین روی آتش مشکلات را نادرست خواند و گفت: این نوع برخورد، مردم را نسبت به نظام بدبین کرده و با سوء استفاده و موج سواری ضد انقلاب، آن ها را به خیابان ها می کشاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت الله سید احمد خاتمی، ظهر امروز در جمع روحانیون، اساتید و طلاب شهرستان مرند، در حوزه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج)، با اشاره به مشکلات و وضع فعلی کشور ابراز داشت: در برابر مشکلات فعلی کشور چند موضع می توان گرفت، یک موضع این است که مشکلات موجود را انکار کنیم که این نوع برخورد ناشیانه است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور، ریختن بنزین روی آتش مشکلات را نادرست دانست و عنوان کرد: این نوع برخورد، مردم را نسبت به نظام بدبین کرده و با سوء استفاده و موج سواری ضد انقلاب، آن ها را به خیابان ها می کشاند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: برخورد سوم در برابر مشکلات این است که نعمت های خداوند را نیز به مردم یادآوری کنیم، باید حاکمیت اسلام به مردم تبیین شود، سلسله های گذشته روی کارآمده بودند تا دین را جارو کنند اما امروز پرچم اسلام در این ممکلت بلند است و قانون اساسی براین کشور حاکم است که 50 فقیه مجتهد روی کلمه به کلمه آن مباحثه کرده اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود، حفظ و تقویت وحدت را لازمه وضع امروز کشور دانست و تاکید کرد: انسجام بین مردم بخشی از وحدت است، اصولگرا و اصلاح طلبی که مبانی، ولایت و خط امام و قانون اساسی را قبول دارد، اختلاف را کنار گذاشته بر اصول اتفاق کنند و بر رهنمودهای ولایت اتفاق نظر داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اهمیت انسجام مردم با مسئولان نظام خاطرنشان کرد: اینکه خوشبینانه همه چیز را سفید ببینیم، این برخورد مایه رشد نظام نیست، از طرفی، سیاه دیدن همه چیز و همه مسئولان را ناجوانمردانه فاسد دیدن و همه را مختلس دیدن ظلم است، نباید انگیزه مقدس مبارزه با فساد سبب شود همه مسئولان را اهل فساد دید.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور تاکید کرد: برخورد منصفانه، موضع رهبر معظم انقلاب اسلامی است، که باید خوبی ها را تجلیل و بدی ها را نقد منصفانه داشت و راه حل عرضه کرد.

آیت الله خاتمی با تشریح خصوصیات انقلابی گری اظهار داشت: انقلابی گری له کردن دولت نیست، انقلابی گری له کردن قوه قضائیه هم نیست، انقلابی گری له کردن قوه مقننه نیست، انقلابی گری، تعریف مدام هم از این ها هم نیست، بلکه انقلابی گری انصاف است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شبکه های ماهواره ای بیگانه در پی این هستند که بگویند نظام در شیبی سقوط قرار گرفته است و برخی نیز در داخل آن را تکرار می کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی آینده را به مراتب روشن تر از گذشته عنوان کردند، اذعان کرد: روحانیون و مبلغین این اطمینان را به مردم بدهند که نه تنها نظام در شیب سقوط نیست بلکه سن ۴۰ سالگی سن کمال است و نظام با قوت به راه خود ادامه خواهد داد و این مشکلات را هم پشت سر خواهد گذشت.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه راز و رمز موفقیت روحانیت این بوده که همدرد مردم بوده است، تاکید کرد: کسی که در این جامعه باشد ناشیانه است که گرانی و مشکلات و درد مردم را انکار کند، همین که مردم احساس کنند یکی همدرد آنان است احساس آرامش می کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به ضرورت شکرگزاری نعمت امنیت در کشور تصریح کرد: ایران، امروز تنها کشور مستقل جهان است، حتی در آمریکا سرمایه داران حرف اول را می زنند، نظامی که مردم حرف اول را می زند ایران اسلامی است و این استقلال را باید به رخ کشید.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha