سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر اربعین حسینی به عنوان یک نماد بین المللی حق طلبی در جهان شناخته شده است و نقش آن در حرکت های جهانی و مبارزه حق و باطل به خوبی دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، در همایش ملی نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت خراسان جنوبی، اظهار کرد: این عالم رمز و رازی دارد که در آن سِرهای بسیاری نهفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان در بعد حیوانی خودش با بسیاری از حیوانات دیگر در بیماری ها مشترک است و این ها صرفا جنبه فیزیکی دارد، افزود: اما آنچه که در اختیار و مربوط به همه انسان‌ها است اندیشه است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه انسان‌ها از نظر قیافه به هم شبیه اند اما از نظر اندیشه با هم فرق دارند، تصریح کرد: اندیشه‌های افراد متفاوت بوده و اندیشه‌ها و تفکرها انسان را متفاوت می‌سازد.

وی ادامه داد: برای شناخت صحیح و ناصحیح و همچنین حق و باطل معیارهایی وجود دارد که باید آن‌ها را بشناسیم و در این راستا ارزش‌های انسانی مهم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه دفاع حق اولیه هر موجودی است، یادآور شد: یکی از مواردی که به عنوان فروع دین مطرح می‌گردد جهاد بوده زیرا عالم در تضاد و این امر اجتناب‌ناپذیر است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه نزاع بین حق و باطل در حال حاضر وجود دارد و طبعا میان رسول اکرم و ابوجهل هم وجود داشته و بین آنها فرق و فاصله بوده، خاطرنشان کرد: این جا است که انسان خیلی کمالات دارد و باید به کمال عقل و علم برسد.

وی با بیان اینکه جهاد در تعریف فقهی تعاریف و شرایط خاص خود را دارد، افزود: دفاع حق اولیه هر موجودی است و عالم حیوانات نیز پر از جنگ و درگیری است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به کسانی که در جبهه فضیلت و در دروازه جهاد حضور داشتند، خاطرنشان کرد: جبهه جهاد جای همه نیست، آنهایی که توفیق جهاد پیدا می کنند بازوان توانمند رسول الله (ص) و اهل بیت (ع) هستند که با واسطه و بی واسطه شرکت می کنند و زمانی که حرف از حق می شود در هر زمان و مکانی حضور پیدا می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه در آستانه ماه محرم هستیم، افزود: تمام انسان های عالم و کسانی که انگیزه عدالت طلبی دارند به نام امام حسین(ع) به عنوان نماد حق، در عزاداری ها شرکت می کنند و توسل و تیمم می جویند.

وی گفت: در حال حاضر اربعین حسینی به عنوان یک نماد بین المللی حق طلبی در جهان شناخته شده و نقش آن در حرکت های جهانی و  مبارزه حق و باطل به خوبی دیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: در زمانی که جهان به دو نیم کره حق و باطل تبدیل شد، شما جهادگران در جبهه حق حضور پیدا کردید و به فریاد امام راحل لبیک گفتید و در مقابل این دیوانه ها ایستادید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان با اشاره به اینکه کسانی که وقتی امور به دستشان می افتد زنان و کودکان را به قتل می رسانند، افزود: تنها چیزی که در نظر آنها وجود دارد همان پول و ثروت است اما افرادی در مقابل آنها می ایستند و در جبهه حق حضور دارند و ان شاءالله مقاومت آنها به ظهور مهدی صاحب الزمان منجر خواهد شد.

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha