سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
بصیرت عاشورایی

حوزه/ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از اعزام ۱۶۷ مبلغ در سوگواره بصیرت عاشورایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، امروز در نشست خبری سوگواره بصیرت عاشورایی در جمع خبرنگاران، گفت: بصیرت عاشورایی باید با قلم و هر حرکت فرهنگی به جامعه نشان داد، زیرا ارزش و آثار فراوانی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف روشنگری از آغاز ماه محرم تا پایان ماه صفر برگزار می‌شود، گفت: در ۱۴۰ بقعه متبرکه با یک سری برنامه‌های عمومی، اجتماعی و فرهنگی برگزار می‌گردد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از اعزام ۱۶۷ مبلغ برای این طرح خبر داد و گفت: دفاتر مشاوره، خانواده و وقف، پاسخگویی به سؤالات شرعی، خیمه‌های معرفت، همچنین اقامه نماز جماعت، از جمله برنامه‌های عمومی است که در بقاع متبرکه با توجه به مناسبت‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بک سری برنامه‌های اختصاصی سازمان اوقاف است که در مناسبت‌های ویژه برگزار می‌کند، گفت: همایش 4 هزارنفری لبیک یا حسین در اولین روز ماه محرم در مجموعه ورزشی آستان قدس رضوی با سخنرانی آیت‌الله خاتمی هم‌زمان با نماز ظهر و عصر برگزار می‌گردد.

وی افزود: برنامه لبیک یا حسین در 42 بقعه برگزار می‌شود، در چهار محرم برنامه شیرخوارگان حسینی در 41 بقعه و برنامه شاخص آن در امامزاده سید حمزه کاشمر خواهد بود؛ همچنین شش محرم برنامه احل من العسل در 28 بقعه متبرکه استان خراسان رضوی برگزار می‌گردد.

حجت‌الاسلام ایزدی اظهار داشت: در روز تاسوعا و عاشورا هیئت و دسته‌های عزاداری جهت اقامه عزا به سمت بقاع متبرکه حرکت خواهند داشت و 110 بقعه متبرکه میزبان این هیئت خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: مراسم نهضت بیداری با خطبه‌های علوی در روز اول ماه صفر به مناسبت ورود کاروان اسرا به شام و کاخ یزید در بقاع متبرکه همراه با سخنرانی شخصیت‌های کشوری برگزار خواهد شد.

گفتنی است سوگواره بصیرت عاشورایی با شعار کرامتنا الشهاده(شهادت افتخار ماست) به مدت دو ماه در ایام محرم و صفر در 140 بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha