پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 461795
۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
ادعای عجیب صادق زیبا کلام درباره شهریه طلاب

حوزه / ادعای جناب زیبا کلام مبنی بر حقوق دو و نیم میلیونی طلاب در حالی مطرح شده است که اولا شهریه طلاب بسیار بسیار کمتر از این مقدار است و ثانیا حتی یک ریال از شهریه طلاب از بودجه های دولتی تامین نمی شود. حوزه های علمیه شیعه از گذشته مردمی بوده و مردمی خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آقای صادق زیبا کلام در جدیدترین مطلب خود در شبکه های اجتماعی، مدعی شد که به هر طلبه۲/۵ میلیون تومان حقوق داده می شود!!! و بعد با اشاره به احتمال 300 هزار روحانی در سال 1414 گفته است: من فرض می‌کنم که به‌طور متوسط به هرکدام از این ۳۰۰هزار روحانی ماهیانه ۲٫۵میلیون تومان حقوق پرداخت شود که می‌شود ۹۰۰۰میلیارد تومان در سال!

وی در ادامه به مقایسه این مبلغ با بودجه عمرانی برخی استانها کرده و اینطور وانمود کرده  که این هزینه از مخارج عمرانی در یک استان بیشتر است!

 

به طور خلاصه باید به جناب ایشان عرض شود که:

 

1- این اعلام نیاز مربوط به سال 1414 است نه الان.

 

2- کشور در سال 1414 به 300 هزار روحانی نیاز دارد اما درصد بسیار کمی از این تعداد وارد مشاغل دولتی و رسمی می شوند و همچون همیشه، اکثریت طلاب به تحصیل و تبلیغ اهتمام دارند. همچنان که در حال حاضر طبق اعلام رسمی مدیر مرکز خدمات حوزه، 90 درصد طلاب صرفا به امور تحصیلی و تبلیغی اشتغال دارند.

 

3- حتی یک ریال از شهریه طلاب از بودجه های دولتی تامین نمی شود. حوزه های علمیه شیعه از گذشته مردمی بوده و مردمی خواهد ماند.

 

4- شهریه طلاب بسیار بسیار کمتر از عددی است که جناب آقای زیبا کلام به آن اشاره کرده اند و اکثریت طلاب زندگی را با صرفا چندصد هزار تومان در ماه می گذرانند و بیش از 90درصد طلاب زیر خط فقر بوده و مشکلات عدیده معیشتی دارند اما به دلیل اعتقاد به اسلام و اعتقاد به ترویج آموزه های دینی در این دنیای پر از نیرنگ و دروغ، با افتخار در این راه مقدس گام برداشته اند.

 

5- حوزه های علمیه صرفا در امور عمرانی و مانند آن همچون بقیه شهروندان از حقوق عمومی برخوردارند که در همین زمینه نیز دولت محترم، آنچه را که مصوب و اعلام می شود، نمی پردازد و طبق اعلام رسمی معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه های علمیه، تنها پنج درصد بودجه های عمرانی ملی حوزه پرداخت می شود.

 

6- حتی اگر تمام پیش فرضهای جناب زیباکلام درست باشد – که نیست- ، مقایسه یک هزینه ملی با هزینه استانی و مقایسه سال 1396 با 1414 خلاف جوانمردی، مروت و قواعد اولیه و ابتدایی در مقایسه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مجید IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    0 8
    اررررره فقط شماراس میگین
  • علی سرابی IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    0 0
    سلام.مقصر ترین أفراد در مورد اینگونه حرفا وامثال زیباکلام،خود آقای نواب وأمثال جناب نواب هستند،چراکه زیباکلام ها،فقط نواب وأمثال او رامیبینند،پاسخگوی اینگونه شبهات نواب ها نیستند ونمی توانند باشند! پاسخِ زیباکلام هارو فقط طلاب مظلوم ومعصومی باید بدهند که روزگارشون با عدم درک صحیح فقر ازطرف جناب نواب وأمثال ایشون ،که حتی خودشون هم نمیفهمند که چقدر جگر طلاب معصوم خون است!? آقای نواب که طعم فقر طلبه ها رو نچشیده ،هیچگاه نمیتواند مدافع حقوق طلاب معصوم باشند! مستأجری،دائما شرمنده فرزندان وهمسر مانده ایم ، صحبت نان وپنیر و کمی میوه ونیاز بدن است نامسلمانها،نه هوسبازی و ... اگر طلاب چیزی هم در صورتتان بگویند،بدبخت و بیچاره اش میکنید. والله خیرٌ شاهداً
    • عبدالله مومن IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      2 0
      زیبا کلاغی که میلیاردها تومان از کمک مردم به زلزله زدگان کرمانشاه را هاپولی کرده است در مقامی نیست که دلسوزی دروغین برای دیگران بکند.