سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
خسروپناه

حوزه/ رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با بیان اینکه مقام معظم رهبری نگاه تمدنی به جهان دارد، گفت: ایشان دنیا و تاریخ ایران و جهان را می شناسد و به مشکلات آگاه است و علاوه بر آن نگاه تمدنی برای تحول در جهان اسلام دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، شامگاه جمعه در پنجمین شب از مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر اساسی ترین ساختار را ساختار تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: در این ساختار باید دانشگاه های ما افرادی همچونی شهید علی محمدی و حوزه های علمیه افرادی چون شهید مطهری و شیخ انصاری و نیز آموزش و پرورش هم جوانانی متدین را تربیت کنند.

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با اشاره به رسالت سنگین علما و روحانیون اظهار کرد: روحانیت باید عالم به زمان باشد و بداند جامعه با چه مسائلی درگیر است که الحمدلله لطف خداوند شامل حال ما شده و رهبری فرزانه و حکمی را داریم که مسلط به تمام امور و حوادث دنیا است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نگاه تمدنی به جهان دارد ابراز داشت: ایشان دنیا و تاریخ ایران و جهان را می شناسد و به مشکلات آگاه است و علاوه بر آن نگاه تمدنی برای تحول در جهان اسلام دارد.

حجت الاسلام خسروپناه ابراز داشت: علما اگر منفعل و محافظه کار باشند امر به معروف و نهی از منکر نخواهند کرد و از این گونه افراد در زمان امام حسن(ع) هم بودند؛ ساختار تعلیم و تربیتی که علمای تنبل و محافظه کار تربیت بیمار است.

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه با بیان اینکه ساختار حوزه علمیه و دانشگاه باید انسان پرور باشد، اظهار کرد: روحانیونی که در دوران دفاع مقدس و در حال حاضر به عنوان مدافع حرم هستند از همین حوزه علمیه است اما نکته مهم آن است که ما از این دانشگاه ها و حوزه های علمیه هزاران نفر شهید علی محمدی و شهید مطهری داشته باشیم.

وی افزود: به جای اینکه انسان ها را به چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب تقسیم کنیم، آنها را به دنیاگرا و آخرت گرا تقسیم کرد، چراکه آخرت گرایی ویژگی بارز اصحاب امام حسین(ع) بود که باعث شد در سپاه اباعبدالله(ع) قرار گیرند؛ به خود بنگریم و ببیینم که ثروت، علم و قدرت را برای دنیاگرایی می خواهیم یا آخرت گرایی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha