چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نهمین همایش بانوی با فضیلت استادطاهایی(ره) برگزار می شود

حوزه / نهمین همایش بانوی با فضیلت استادفاطمه خاموشی طاهایی(ره)،موسس مکتب نرجس و از بانوان فاضله حوزه علمیه کشور، طی فراخوان مقاله در دو حوزه شیعه شناسی و مطالعات زنان برگزار می گردد.

نیره شایسته خوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، درباره برگزاری نهمین همایش بانوی با فضیلت استادطاهایی گفت: مرکز پژوهشی مکتب نرجس(ع) در نظر دارد در راستای ارتقای سطح علمی طلاب در دو حوزه شیعه شناسی و مطالعات زنان فراخوان مقاله  برگزار نماید.

مدیر موسسه علمی تحقیقی – مکتب نرجس با اشاره به محور های حوزه شیعه شناسی و سیرمعصومین(علیهم السلام) گفت: امت یا شهروند براساس قرآن و سیره ،منظور و مصادیق آزادی مصادیق و شیوه های ابعاد کرامت انسانی ، ابعاد آزادی اندیشه و حق بیان در سیره معصومین(علیهم السلام)از جمله های محور های این بخش بیان کرد .

وی افزود: نقد و بررسی ابعاد حقوقی دسترسی به هرگونه اطلاعات براساس قرآن و سنت ،شیوه های برخورد با اندیشه های مخالف دین و شبهه ،مبانی و روش های ترویج اندیشه براساس قرآن وسنت و... از دیگر محورهای حوزه شیعه شناسی و سیره معصومین(علیهم السلام) بیان کرد.

مدیر موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس درباره حوزه زن و خانواده در این همایش گفت: نقد و بررسی برابری شغلی زن و مرد ، بررسی برداشت های مختلف از تبعیض جنسیتی ،برابری جنسیتی و عوارض آن ،برداشت های مختلف از حق مصونیت زنان و کودکان از تعرض و خشونت ،خانه های امن ، مزایا و مفاسدونقد و بررسی دامنه و ابعاد حقوقی خشونت علیه زنان و... از جمله محورهای این حوزه بیان کرد.

وی بیان اینکه سال گذشته بیش از 100 مقاله به دبیرخانه هشتمین  همایش ارسال شد، ادامه داد:  مقالات باید  دارای نوآوری و قلم نویسنده باشد و قبلا منتشر نشده باشد؛ ارجاعات ، فهرست ، منابع ، چکیده، مقدمه و مشخصات کامل نویسنده همراه فایل باید ارسال شود.

گفتنی است علاقه مندان می توانند مقالات خود را تا پایان شهریور ماه  97، به آدرس مشهد، تقاطع دانش غربی و آخوند خراسانی، مکتب نرجس ارسال نمایند، همچنین برای اطلاع بیشتر درباره نهمین فراخوان مقاله   همایش با نوی با فضیلت خانم طاهایی با شماره 05138595040 تماس حاصل نمایند .

انتهای پیام / 24/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha