جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مولوی عبداللهی

حوزه/ امام جمعه اهل سنت اسدیه گفت: امروز شاهد آن هستیم که بعد از ۱۴۰۰ سال، همچنان امام حسین (ع) در دل همه مسلمانان جا دارند و محبوب دل همه مسلمانان و گاها غیر مسلمانان هستند.

مولوی سید احمد عبدالهی امام جمعه اهل سنت اسدیه در گفتگو با خبرنگار «حوزه»‌ در بیرجند، با اشاره به اینکه فلسفه قیام امام حسین(ع) مسئولیت شناسی است، اظهار داشت: زنده کردن دین خدا و مبارزه با فساد مقصد و هدف اصلی امام حسین(ع) بود.

امام جمعه اهل سنت اسدیه افزود: ایثار، شجاعت، مدافع حق و فداکاری، در باب امام حسین(ع) آمده، بنابراین محبتشان در دل‌ها وجود دارد و همه به ایشان عشق می‌ورزند.

وی خاطر نشان کرد: هنگامی که دین پیامبر دچار انحرافاتی شده بود و همچنین حاکم وقت، جامعه را به فساد کشانده بود، امام حسین(ع) احساس مسئولیت کرد و برای احیای دین و فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند.

مولوی عبدالهی تصریح کرد: امروز شاهد آن هستیم که بعد از 1400 سال، همچنان امام حسین (ع) در دل همه مسلمانان جا دارند و محبوب دل همه مسلمانان و گاها غیر مسلمانان هستند.

وی ادامه داد: قیام امام حسین|(ع) نشان داد، که حق ارزش دارد و باید برای آن باید هزینه کرد، هر چند به قیمت جان، مال و فرزندان تمام شود.

امام جمعه اهل سنت اسدیه عنوان کرد: زمامداری جامعه مسلمان به دست یک انسان فاسق، برای امام حسین(ع) قابل تحمل نبود، لذا قیام کردند تا بتوانند جامعه را اصلاح کنند، اگر چه ایشان به ظاهر به شهادت رسیدند اما در حقیقت نامشان در تاریخ جاودان شد و نفرت به دشمنان در اذهان مردم برای همیشه به ثبت رسید. 

مولوی عبدالهی یادآور شد: اهل سنت در ایام شهادت سید و سالار شهیدان در منابر خود، عظمت، شأن و سجایای اخلاقی امام حسین(ع) را بیان می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از دستورات مهم خداوند در قرآن است، افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به صورت فراگیر تبلیغ و اجرا شود، یقینا جامعه، جامعه ایده‌آلی خواهد بود و مردم مطیع اوامر الهی خواهند شد، لذا در این زمان است که اصلاح در جامعه عمومی می‌شود.

امام جمعه اهل سنت اسدیه گفت: بی تفاوتی مردم نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و اهمیت ندادن به آن باعث می گردد که فساد در جامعه شیوع پیدا کند و مردم از دین فاصله بگیرند. 

مولوی عبدالهی با اشاره به اینکه خداوند طبق وعده ای که داده است عمل می کند، ادامه داد: اگر امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد خداوند رحمتش را بر جامعه نازل می کند، اما اگر مورد غفلت واقع شود، خداوند متعال نیز مردم را به مصائب و گرفتاری ها را دچار خواهد کرد. 

وی تصریح کرد: در طول تاریخ نیز اینگونه بوده و هر زمان امر به معروف و نهی از منکر بوده صلاح در آن جامعه ایجاد شده و اگر نبوده فساد آن جامعه را فراگرفته و عذاب خداوند به سراغ مردم آمده است.

امام جمعه اهل سنت اسدیه در پایان گفت: اگر بخواهیم روح امام حسین(ع) از ما شاد گردد، باید به آنچه که امام حسین(ع) پایبند بودند، ما نیز پایبند باشیم و در برابر ظلم و استکبار ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/ط

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha