سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه ها با مراجع

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: حوزه و دانشگاه را دشمن می خواهد از هم جدا کند؛ لذا باید ارتباط این دو نهاد با هم بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری« حوزه» حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار با حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، اظهار داشتند: کار شما در این نهاد کارمهم و مقدسی است.  طبق احادیث عاقل کسی است که زمانه خود را به خوبی بشناسد و وظیفه خود را بر اساس آن شناخت تنظیم نماید؛ لذا شناخت زمان به عبارتی شناخت حوادث است.

این مرجع تقلید شیعیان اظهارداشتند: انقلاب به وقوع پیوست و تحولی در کل جهان و فرهنگ ها ایجاد کرد و یکی از مراکز مهم در نظام و انقلاب حوزه و دانشگاه است.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزودند: تاریخ تمدن اسلامی را حوزه های  علمیه،‌ امروز باید برای کل دنیا تبیین کنند؛ چون در کشور هایی مانند کشور ما که در سیطره استکبار بوده این گونه تصور می شود که پدید آوردنده علوم غرب است.

ایشان با تأکید بر اینکه  باید ثابت کرد علوم از اسلام سرچشمه گرفته است، تصریح کردند: یکی از شواهد این موضوع عربی بودن اصطلاحات علمی است که نشان می دهد پدید آورنده علوم، مسلمانان بودند که با استفاده از اسلام و قرآن آن ها را بوجود آوردند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دشمن تلاش کرده تا جامعه ما را از اسلام دور کند، گفتند: آنچه بر مسلمانان گذشته است از معارف و علوم، جریان غم انگیزی است که باید روشن شود و برای دنیا ثابت گردد، تمام علوم ساخته و پرداخته اسلام و علمای آن است.

معظم له عنوان کردند: سه عنصر در دانشگاه مهم است از جمله علوم و معارف که تدریس می شود، باید این ها اسلامی باشند نه غربی؛ حوزه و دانشگاه را دشمن می خواهد از هم جدا کند، لذا باید ارتباط این دو نهاد با هم بیشتر شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه باید بر درس ها نظارت داشته باشید تا اسلامی باشند، افزودند: نباید در دانشگاه اساتیدی حضور داشته باشند و تدریس کنند که انقلابی نیستند؛ برخی مواقع شنیده می شود اساتیدی در دانشگاه ها هستند که کلماتی بر خلاف توحید و امامت می زنند.

ایشان  اساتید را از عنصر مهم  دانشگاه دانستند و ادامه دادند: رویه و اخلاق استاد در شاگرد بسیار مؤثراست و از این جهت باید دانشگاه و اساتید آن توأم با اخلاق باشند.

این مرجع تقلید گفتند: دانشجو عنصر دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد و باید با آن ها ارتباط زیاد تری برقرار شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha