شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه ها با مراجع

حوزه/ حجت الاسلام رستمی، اعزام مبلغ به محیط های دانشگاهی و خوابگاه ها را مورد توجه قرارداد و گفت: هزارو ۸۰۰ مبلغ پرونده تبلیغی دارند در این نهاد دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی  عصر امروز در دیدار با حضرات آیاتنوری همدانی و مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید  به تشریح برخی برنامه های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پرداخت.

وی با بیان اینکه اکنون حدود 4 میلیون دانشجو در مجموع دانشگاهای کشور چه دولتی و چه غیر دولتی وجود دارند اظهار داشت: نهاد نمایندگی رهبری با محدودیت هایی که در بخش های مختلف دارد، تمرکز کرده  بر روی دانشگاه هایی  کرده که ورودی آن ها افراد نخبه هستند و دانشجویان وقت بیشتری را در آن دانشگاه سپری می کنند.

نهاد نمایندگی رهبری در ۲۱۰ دانشگاه دفتر دارد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها عنوان کرد: این نهاد 210 دفتر در دانشگاه های سراسر کشور دارد و 210 طلبه که عمدتا از طلاب موفق و فعال حوزه علمیه هستند در آن ها مشغول فعالیت اند.

وی با بیان اینکه امروز مسائل نسل جوان  پیچیده تر است و با شبهات عمیق تری مواجه اند گفت:  بر خلاف گذشته که نسل جوان با  شبهات در فضای علنی مواجه بودند، اما امروز بخش زیادی از شبهات در فضای مجازی مطرح است که ممکن است دوستداران دین و انقلاب در آن جا حضور نداشته باشند و لذا این کار را حساس تر کرده است.

حجت الاسلام رستمی تصریح کرد: در فضای دانشگاهی ایجاد محتوا و تدوین دروس معارف و نیز تأیید اساتیدی که این دروس را ارائه می دهند بر عهده نهاد رهبری در دانشگاه است.

وی با بیان اینکه حدود 10 هزار استاد و مدرس داریم که هزارو300  نفر از آن ها عضو هیئت علمی هستند افزود: در سال حدود 100 هزار واحد درسی معارف و 50 هزار کلاس درس داریم.

برگزاری کلاس های معرفت افزایی ویژه اساتید

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه  بیان کرد: برای اساتید دانشگاه ها کلاس های معرفت افزایی برگزار شده است و به گونه ای برنامه ریزی گردیده که ارتباط آن ها با اساتید حوزه قطع نشود.

وی با بیان اینکه بیش از 80 هزار استاد در کارگاه های آموزشی ما شکرت کردند، گفت: بخشی از ارائه دروس به صورت مجازی برگزار می شود و در حال حاضر  700 هزار نفر عضو پایگاه مجازی ما هستند و بیش از 170 نوع عنوان درسی در آن ضبط شده و موجود است.

حجت الاسلام رستمی به وجود پژوهشگاه علمی و دانشگاه معارف اسلامی اشاره کرد و ابراز کرد:  8 نشریه علمی پژوهشی در حوزه معارف اسلامی منتشر می شود و هزارو 250 طلبه دروس معارفی را برای تدریس فرا می گیرند.

وی از مجموع سؤال و پاسخ مسائل دینی خبر داد و گفت:  به مرور زمان، بانک خوبی از سؤالاتی که دانشجویان داشتند جمع گردید و 900 هزار سؤال تا کنون پاسخ داده شده است؛ 75 جلد کتاب پرسش  و پاسخ دینی آماده شده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، اعزام مبلغ به محیط های دانشگاهی و خوابگاه ها را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: هزارو 800 مبلغ پرونده تبلیغی  در این نهاد دارند.

وی توضیح داد: یک مرکز علوم اسلامی هم وجود  دارد تا دانشجویانی که علاقه مند به دروس حوزی و معارف دینی است و مایل اند وقت بیشتری برای آن اختصاص دهند در طول سه سال در این مراکزتحصیل می کنند.

حجت الاسلام رستمی  از برگزاری نماز جماعت های با شکوه در دانشگاه های کشور به خصوص دانشگاه های مهم چون خواجه نصیرطوسی و دانشگاه شریف خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha