جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نجفی قدسی

حوزه / مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان این که فتواهای مراجع معظم تقلید بوده که در برهه های گوناگون شیعه را نجات داده است، گفت: باید بیدار باشیم و بدانیم که اگر می خواهیم کشور و تشیع حفظ شود عظمت مرجعیت باید محفوظ بماند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی در مراسم عزاداری عاشورای حسینی که در این دارالقرآن برگزار شد، با اشاره به طرح برخی مسائل نادرست درباره مراجع و حوزه های علمیه گفت: متأسفانه اخیرا حرف های ناصحیح و گزاره های بسیارغلطی دریک سخنرانی مطرح شد که ظلم و جفای بزرگی درحق حوزه های علمیه جهان تشیع بود و بنده در روزهای اخیرا مکرر دیدم که مراجع معظم تقلید اظهار ناراحتی می کنند و نمی توانند از کنار این سخنان نادرست به سادگی عبور کنند چرا که همه چیز را به راحتی زیر سؤال بردند، و ما باید هوشیار باشیم و بدانیم که آنچه کشور، نظام و تشیع را حفظ می کند، عظمت مرجعیت است.

 

نجفی قدسی با بیان این که فتواهای مراجع عظام تقلید بوده که در برهه های گوناگون شیعه را نجات داده است، اظهار داشت: فتوای معروف میرزای شیرازی در تحریم تنباکو بود که کمر استعمار انگلستان را شکست و فتوای جهاد آیت الله سیستانی(مدظله) عراق را از چنگال داعش و تروریست ها نجات داد.

 

وی ادامه داد: انقلابی که امام خمینی(ره) از قم آغاز کرد از متن حوزه بر پا شد و تشیع را زنده کرد، آن وقت این حوزه منشأ سکولاریسم است؟!  این چه تهمتی است که برخی به حوزه های علمیه می زنند؟!  حوزه همواره در اوج بالندگی و عظمت بوده و همیشه مدافع نهضت اسلامی است، چگونه می توان این حوزه را به سکولاریسم متهم کرد؟!  بعد هم می گویند که فرمایشات رهبری را بیان کردیم! اما کجا رهبری اینگونه فرمودند؟!

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که "خطر سکولاریسم حوزه ها را تهدید می کند"، اما بعضی می گویند حوزه ها منشأ سکولاریسم هستند، آیا این دو با هم تفاوت ندارند؟!  چرا برخی سخن غلط خود را به رهبری ربط می دهند؟!

 

وی عنوان کرد: باید بیدار باشیم و بدانیم که اگر می خواهیم کشور و تشیع حفظ شود، عظمت مرجعیت باید محفوظ بماند و سخن مراجع معظم بر فراز باشد، نه اینکه آنها صحبتی بکنند و یا موضع آشکاری بگیرند اما صدا و سیما به آن بی توجه باشد و یا حتی در جهت معکوس حرکت کند!

 

وی افزود: هم اکنون بزرگان حوزه و مراجع معظم تقلید از بی توجهی صداوسیما نسبت به فرمایشات آنان ناراحت هستند و از اینکه صدا و سیما بلندگوی فردی است که به حوزه و مرجعیت اهانت کرده و آنها را متهم به بیسوادی می کند و بسیاری گزاره های نادرست را مطرح می نماید، میدان می دهد، در تعجبند و این کار آنان را بی عقلی می دانند چرا که با این عمل نابخردانه نمی دانند که چه چیزی را بدست می آورند و چه چیزی را از دست می دهند!

 

 نجفی قدسی خاطرنشان کرد: متأسفانه اظهارات و گزاره های غلطی نسبت به حوزه و ساحت مراجع معظم تقلید در یک سخنرانی مطرح شد که البته توسط بسیاری از صاحب نظران پاسخ داده شد و ازاینجانب نیز مقاله ای تحت عنوان "سخنی در تکریم حوزه و مرجعیت و سکولاریسم ناپذیری اسلام و قرآن" منتشر گردید، مع ذالک تخریبی که این سخنان در اذهان عمومی ایجاد کرده و حتی موجب سوء استفاده دشمنان تشیع هم شده است، لازم به روشنگری و پاسخ بیشتری میباشد.

 

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی همچنین با گرامیداشت نام و یاد علامه طباطبایی گفت: ایشان دلبستگی ویژه ای به ساحت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) داشتند و این موضوع ایجاب می کرد که مجالس عزاداری حسینی در این بیت شریف همه ساله برگزار شود.

 

وی با اشاره به حادثه عاشورا گفت: امروز سخت ترین روز برای حضرت صاحب الامر است و بزرگان برای سلامتی ایشان صدقه می دادند که بتوانند مصیبت امروز را تحمل کنند، روز بسیار سخت و عظیمی بر آل الله گذشته و درکش را نمی کنیم اما آن آقا که همه چیز ماجرای کربلا را می داند، خیلی برایش تحمل عظمت این مصیبتها سخت است.

 

وی در پایان اظهار امیدواری کرد حوزه های علمیه، رهبری معظم انقلاب و مراجع عالیقدر جهان تشیع که پرچمداران واقعی اسلام و قرآن هستند همیشه به سلامت و در اوج عظمت، ادامه دهنده راه امامت باشند.

 

لازم به ذکر است که پرچم متبرک گنبد مطهر حضرت امام حسین(ع) در مراسم عزاداری حسینی در دارالقرآن علامه طباطبایی زینت بخش این مراسم بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha