سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مستند زندگی نوجوانان مسلمان توسط کانال تلویزیونی کانادایی ساخته شد

حوزه/ مستند جدید زندگی نوجوانان مسلمان و محجبه با عنوان «مسلمان و ۱۴» اخیرا توسط کانال تلویزیونی سی بی سی در کانادا ساخته شده و با واکنش های اسلام هراسانه و نژادپرستانه متعددی در فضای مجازی روبرو شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از nationalpost، کانال تلویزیونی سی بی سی، در کانادا، مستند جدیدی درباره زندگی چند نوجوان مسلمان و  محجبه می سازد.

این مستند جدید با عنوان «مسلمان و 14» زندگی سه نوجوان مسلمان 14 ساله را به تصویر می کشد که در کلاس نهم از مدرسه خصوصی اسلامی بیرون آمده و به مدارس عادی می روند و باید در کنار دانش آموزان غیرمسلمان کانادایی و جو غیرمذهبی این مدارس دولتی ادامه تحصیل بدهند.

وندی رولاند، کارگردان این مستند تلویزیونی، ابراز امیدواری کرد این فیلم بتواند با سوءبرداشت های ناعادلانه علیه مسلمانان مبارزه کند، هرچند ازهم اکنون پیش داوری های متعدد اسلام هراسانه ای علیه این برنامه در فضای مجازی  به چشم می خورد.

رولاند با بیان اینکه نظرات اسلام هراسانه ای متعددی در توییتر و وبسایت اصلی فیلم به چشم می خورد، گفت: کسانی که حتی هنوز این فیلم را تماشا نکرده اند شروع به ارائه نظرات اسلام هراسانه و ضداسلامی علیه آن کرده اند.

وی افزود: بخش تلخ ماجرا این است هدف اصلی ما برای ساخت این فیلم مبارزه با عدم مدارای مذهبی است که از هم اکنون در جامعه وجود دارد و این نظرات همین مسئله را ثابت می کنند و این نشان می دهد که ما باید صدای این بچه ها را به گوش همه برسانیم و نشان دهیم که آن ها  هم اکنون چه شرایطی را تجربه می کنند.

ایده ساخت این فیلم توسط کورنلیا پرینسیپ، تهیه کننده تلویزیونی داده شد که خواهرزاده اش مسلمان است و در دوره آغاز ریاست جمهوری ترامپ، پا به دبیرستان گذاشت.

رولاند که مسلمان نیست و پیشینه ایرلندی اسکاتلندی دارد می گوید: در زمانه ای که نوجوانی به خودی خود یک دوره مشکل آفرین است، کودکان و نوجوانان مسلمان با مشکلات بیشتری  روبرو هستند. آن ها نه تنها باید با مسئله ورود به یک دوره جدید از زندگی شان یعنی نوجوانی روبرو باشند بلکه همزمان باید مسلمان بودن را نیز تجربه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha