شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تجمع علمای مسلمین لبنان

حوزه/ تجمع علمای مسلمان لبنان با صدور بیانیه ای حادثه ای که دیروز در اهواز رخ داد را تروریستی خواند و گفت: این حملات به خاطر موضع گیری هایی است که ایران در سطح سیاسی در منطقه و به ویژه در خصوص مسئله فلسطین اتخاذ می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان با صدور بیانیه ای حادثه ای که دیروز در اهواز رخ داد را تروریستی خواند و آن را محکوم کرد و گفت: این حملات به خاطر موضع گیری هایی است که ایران در سطح سیاسی در منطقه و به ویژه در خصوص مسئله فلسطین اتخاذ می کند.

علمای لبنان تصریح کردند: این اقدام تروریستی بخشی از سلسله اعمالی است که در آمریکا برنامه ریزی شده و هدف آن تضعیف جمهوری اسلامی است تا به کمک و یاری ملت های مستضعف در منطقه و مسائل مهم از جمله مسئله فلسطین برنخیزد.

همچنین افزودند: آنچه دیروز رخ داد مؤکد هماهنگی کامل بین آمریکا و گروهک های تکفیری است و این گروهک ها ابزاری در دست آمریکا و اسرائیل برای ضربه زدن به نقاط قوت امت ماست.

تجمع علما شهادت 29 ایرانی در این اقدام جنایتکارانه را به آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب و حسن روحانی رئیس جمهور ایران، ملت ایران و نیروهای مسلح تسلیت گفت و برای مجروحین طلب شفای عاجل کرد.

تجمع علمای مسلمان در همین راستا بر سه مسئله تاکید کرد:

1- آمریکا به کمک قدرت های منطقه ای پشت این جنایت تروریستی است و دولت ایران باید اقدامات مناسب را برای جلوگیری از تکرار اینگونه اعمال انجام دهد.

2- جمهوری اسلامی کاملاً حق دارد که به سرعت و با قاطعیت پاسخ دهد و در این را به بازداشت و محاکمه عناصر داخلی اکتفا نکند، بلکه قدرت های منطقه ای و بین المللی که پشت سر آنان هستند باید حسابرسی شوند.

3- واکنش عملی به این جنایت را از طریق استمرار کمک جمهوری اسلامی به نیرو های آزادی بخش عربی و اسلامی به ویژه محور مقامت از فلسطین تا لبنان، سوریه، عراق و یمن می دانیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha