پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 تصاویر/ افتتاح چهارمین نمایشگاه کتب حوزوی خراسان

حوزه/ حجت الاسلام مهدوی گفت: امروز ۱۵ رشته تخصصی و ۵ رشته در مقطع عالی (سطح ۴) در خراسان طراحی شده که در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی شب گذشته در جلسه مجمع نمایندگان طلاب خراسان بزرگ(رضوی، جنوبی و شمالی) که در دفتر نمایندگی حوزه علمیه خراسان در قم برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام سجاد(ع)، اظهار داشت: ما نیازمند تعامل بهتر و جدی تر با نمایندگان طلاب خراسان رضوی، شمالی و جنوبی بوده تا بتوانیم به شیوه مناسبی در این زمینه برسیم.

وی ابراز داشت: امروز مطالبات بین المللی از انقلاب روز به روز در حال افزایش است و حوزه باید با سرعت بیشتر در پاسخ به این مطالبات به پیش برود.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان خاطرنشان ساخت: امروز تحول در حوزه از مطالبات مقام معظم رهبری است که باید دغدغه حوزویان بوده و در این راستا حرکت نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی تصریح کرد: حوزه علمیه خراسان نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده و ظرفیت بالایی در آن وجود دارد که در حال استفاده از این ظرفیت ها هستیم.

وی بیان داشت: حوزه علمیه خراسان در سال تحصیلی جدید قریب به 12 هزار داوطلب حضور در حوزه داشته که نشان از فعالیت مناسب حوزویان در این استان ها می باشد.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان اظهار داشت: امروز سخن و نظری بالاتر از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه نداشته و با این نظرات می توانیم تحولات مناسبی در حوزه ایجاد نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ابراز داشت: وجود آیات علم الهدی، رئیسی و عاملی در شورای حوزه علمیه خراسان در کمک هایی که به طلاب شده بسیار مثمر ثمر بوده و می توانیم از ظرفیت این عزیزان به بهترین شکل استفاده نماییم.

وی خاطرنشان ساخت: امروز نیازمند تهیه دستورالعمل شیوه تعامل میان حوزه علمیه خراسان و مجمع نمایندگان خراسان بزرگ هستیم تا بدانیم که چگونه باید در مباحث گوناگون خدماتی، آموزشی، پژوهشی، تبلیغی، معیشتی و ... به فعالیت بپردازیم.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان به تبیین فعالیت های این معاونت پرداخت و تصریح کرد: محور فعالیت های معاونت آموزش خراسان، فرمایشات رهبر معظم انقلاب است که در این راستا برنامه ریزی کرده و حرکت می نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی بیان داشت: پس از منویات رهبر انقلاب، نظام جامع آموزشی حوزه در سه مقطع عمومی، تخصصی و عالی طراحی شده و دو سال است که پیاده سازی این نظام آغاز شده است.

وی اظهار داشت: امروز 15 رشته تخصصی و 5 رشته در مقطع عالی (سطح 4) در خراسان طراحی شده که در حال اجراست.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان ابراز داشت: امروز نیازمند استاد در سطوح دو و سه در خراسان بزرگ هستیم و اساتیدی که مجوز از قم داشته باشند، می توانند در خراسان تدریس نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی خاطرنشان ساخت: مجموع فعالیت های حوزه علمیه خراسان در 7 قرارگاه طراحی شده و بر اساس آن به پیش می رویم که پیشتیبان نیازهای طلاب در مباحث گوناگون است.

وی تصریح کرد: در تابستان امسال 50 روز برای طلاب و اساتید در اردوگاه حوزه علمیه خراسان دوره های گوناگونی داشته ایم تا به توانمندی های خوبی در زمینه های مختلف برسند.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان بیان داشت: در حال حاضر پنج هیأت اندیشه ورز اقتصاد، ادیان، مطالعات زن و خانواده، حوزه، جامعه و تمدن اسلامی در خراسان راه اندازی شده که پیگیر کارها و برنامه های این استان است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی اظهار داشت: در حال حاضر 9 مدرسه پیش حوزوی نیز در مشهد مقدس راه اندازی شده تا بتوانیم خروجی های مناسبی از این مدارس آموزش و پرورش برای حوزه های علمیه داشته باشیم.

گفتنی است، در این نشست که با حضور نمایندگان طلاب خراسان رضوی، شمالی و جنوبی مقیم قم برگزار شد، هر یک از نمایندگان به بیان نظرات و پیشنهادات در موضوعات آموزشی، پژوهشی، تبلیغی، معیشتی و ... پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha