جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مروی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مروی با تاکید بر این که هیچ‌کاری مهم‌تر از تبلیغ دین، هدایت و ارشاد جامعه نیست، گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر مدرک‌گرایی در حوزه‌های علمیه وارد شده و این مسئله و مشکلی است که باید برطرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران کشور که در محل سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) تهران برگزار شد، ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی اهواز، به توسعه مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور اشاره کرد، و اظهار داشت: حقیقتا یکی از برکات و حسنات انقلاب اسلامی، گسترش، توسعه و تعمیق حوزه های علمیه خواهران بود.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: این شجره طیبه در سراسر کشور به صورت یک شبکه عظیم از بانوان دارای تحصیلات علوم دینی، حوزوی و معارف دینی رشد و ارتقاء یافت.

 وی با بیان این که پدیده حوزه های علمیه خواهران، پدیده بسیار مبارکی است، گفت: تحصیل، تحقیق، فکر کردن و اندیشیدن همگی مقدمه برای امر تبلیغ است. ما برای هیچ کدام از اینها اصالت قائل نیستیم، البته اهمیت دارند اما در نهایت فقه مقدمه برای تبلیغ خواهند بود.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری افزود: به همه برادران و خواهران طلبه توصیه می کنم امر تبلیغ را مورد توجه جدی خود قرار دهند، زیرا هیچ کاری مهمتر از تبلیغ دین و هدایت جامعه نیست و اگر بود خداوند متعال پیامبران و ائمه اطهار(ع) را به آن دستور می داد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی بیان داشت: همه اولیاء و انبیاء علیهم السلام مهمترین وظیفه و رسالت خود را تبلیغ دین و هدایت مردم می دانستند، اظهار کرد: کسانی که در این عرصه ورود می کنند، نباید به عنوان شغل یا حرفه در کنار شغل های دیگر به آن نگاه کنند و الا ظلم در حق رسالت عظیم تبلیغ خواهد بود.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با انتقاد از رواج مدرک گرایی در حوزه های علمیه، تصریح کرد: اگر کسی با نگاه شغلی و کسب مدرک وارد عرصه دین و حوزه علمیه شود، توفیقی به دست نخواهد آورد. متاسفانه آفت مدرک گرایی در حوزه های علمیه وجود دارد و باید برای حل ریشه ای این مشکل تدبیر شود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: طلاب گرامی باید بدانند کسب دانش در حوزه برای تبلیغ دین است. کسب علم برای ارشاد و هدایت مردم است و مزد و اجر آن نیز با خدا است.

وی ادامه داد: روزى يکى از زنان مدينه خدمت زهرا(س) رسيد و گفت مادر پيرى دارم که در مسائل نماز سؤالاتى دارد و مرا فرستاده تا شما پاسخ آنها را بفرماييد. فاطمه زهرا(س) فرمود: بپرس. زن تعدادى از سؤالات را پرسيد و پاسخ آنها را دريافت کرد، اما پس از ساعتى، با خجالت و شرمندگى دست نگه داشت و گفت اى دختر رسول خدا(ص)، پيش از اين نبايد شما را زحمت دهم. فاطمه(س) فرمود: هر سؤالى دارى بپرس. بگو ببينم اگر کسى را اجير کنند که بارى سنگين را روى بام ببرد و در عوض به او صد هزار دينار دستمزد بدهند، آن کار براى او سخت خواهد بود؟ زن گفت نه. فرمود: «اکْتَرَيْتُ اَنَا بِکُلِ مَسْأَلَةٍ بِاَکْثَر مِنْ مِلءِ ما بَيْنَ الثَّرى اِلَى الْعَرشِ لُؤلُؤءاً، فَاَحْرى اَنْ لايَثْقُلَ عَلىَ ؛ مرا به پاداش هر سؤالى، به اندازه بيش از فاصله زمين و آسمان، جواهر و لؤلؤ مى دهند، پس بجا است که اين کار بر من سخت و مشکل نيايد».

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری افزود: وقتی حضرت زهرا(س) اینگونه می فرمایند، پس ضرورت دارد طلاب خواهر و برادر عظمت جایگاه تبلیغ را بدانند و این مسیر را خوب بشناسند و قدر بدانند.

وی اظهار کرد: شاید برخی عظمت رسالت تبلیغی شما را ندانند، اما این مسئله نباید موجب دلسردی شما شود! مگر مردم قدر پیامبر و اهل بیت(ع) را فهمیدند؟ پس اهمیت کارتان را بدانید و آن را کوچک نشمارید.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان این که مردم تشنه حقیقت و معارف دینی هستند، اظهار داشت: اگر معارف دین را به درستی و با ادبیات صحیح به جامعه ارائه کنیم خواهند پذیرفت زیرا فطرت مردم اینگونه می طلبد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: یک مبلغ دینی به خاطر این که مخاطب بیشتری جذب کند نباید از ارائه درست معارف دینی به جامعه کوتاهی کند. اگر جامعه ای عمق دینی و فهم و درک دینی داشته باشد آن جامعه از هرگونه گزند و آسیب مصون خواهد بود و این کار ما طلبه ها است که فهم درستی از دین به مردم ارائه دهیم. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha