پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علی اکبر حصاری - حوزه خواهران

حوزه/ حصاری از راه اندازی مرکز مشاوره پژوهشی حوزه های خواهران خبر داد وگفت: خواهران طلبه می‌توانند از این مرکز برای دریافت راهنمایی‌ و مشاوره‌های مورد نیاز در ارائه تحقیق پایانی و تحقیق علمی استفاده کنند .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر حصاری، پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران کشور که در مدرسه علمیه امام حسن مجتبی (ع) تهران برگزار شد، اظهار کرد: به همت تمام دست‌اندرکاران مجموعه حوزه‌های علمیه خواهران از امروز مجدداً ۴۸۱ مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور فعالیت‌های خود را آغاز می‌کنند.

وی افزود: در سال جاری بیش از ۹ هزار و پانصد نفر در حوزه‌های علمیه خواهران پذیرش شدند و از امروز فعالیت‌های خود را آغاز می‌کنند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سطح سه، ۱۲ رشته و در سطح چهار نیز ۳ رشته در حوزه‌های علمیه خواهران تدریس می‌شود و تلاش می‌کنیم که تعداد رشته‌های سطح ۴ افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: برای سال جاری اصلاحات و تغییراتی در آیین‌نامه حوزه‌های علمیه خواهران صورت گرفته و به تمام مدارس علمیه ابلاغ شده است، در سال جاری ارائه تحقیق پایانی از سطح ۲ حذف و تحقیق علمی جایگزین شد و تمام طلابی که موضوع تحقیق پایانی را انتخاب نکرده‌اند باید بر اساس شیوه و آیین‌نامه جدید عمل کنند و طلابی که موضوع تحقیق پایانی را اخذ کرده‌اند، مخیر به ارائه تحقیق پایانی یا تحقیق علمی هستند.

حصاری عنوان کرد: در حال حاضر واحد‌های آموزشی به 190 واحد رسیده و فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی نیز در همین 190 واحد گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه مرکز مشاوره پژوهشی برای خواهران طلبه سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: خواهران طلبه می‌توانند از این مرکز برای دریافت راهنمایی‌ و مشاوره‌های مورد نیاز در ارائه تحقیق پایانی و تحقیق علمی استفاده کنند و در این زمینه مشکلی وجود نخواهد داشت.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در حال حاضر دوره‌های متعددی در سراسر کشور در حال اجرا است و با اتخاذ رویکرد‌های صحیح پژوهشی می‌توانیم طلاب علاقه‌مند به پژوهش را به سمت پژوهشگری حرفه‌ای سوق دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha