پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
افچنگی

حوزه/ شهید حجت الاسلام افچنگی سه سال قبل پرونده تحصیلی خود را از حوزه علمیه مشهد به دفتر فضلاء و روحانیون حوزه علمیه اصفهان انتقال داد و در دروس خارج فقه حوزه اصفهان شرکت می کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، در حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز که منجر به شهادت ۲۵ نفر از شهروندان خوزستانی شد، نام حجت الاسلام محمد افشنگی (افچنگی)، رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند جنوب غرب هم به چشم می خورد.

این روحانی و مبلغ دینی، جزء فضلای حوزه علمیه اصفهان بود که به مقام شامخ شهادت نایل شد و در ایام سوگواری ابا عبد الله الحسین (ع) به جمع یاران حسین (ع) پیوست.

شهید حجت الاسلام محمد افشنگی (افچنگی)، فرزند اسماعیل افچنگی متولد ۱۳۵۶ در شهر سبزوار است که در مقطع دیپلم وارد حوزه علمیه مشهد می شود و در مدارس علمیه حجتیه اصفهانی ها در مشهد، مدرسه علمیه امام صادق (ع) مشهد و آیت الله خوئی تحصیلات حوزوی خود را از سطح مقدمات تا پایه ۱۰ ادامه داد.

این شهید بزرگوار به مدت ۵ سال در پدافند هوایی ارتش سمنان، ۲ سال در پدافند ارتش شهر آباد خراسان شمالی و در مرحله اخر به مدت ۳ سال در پدافند ارتش هاشم آباد اصفهان به امر تبلیغ دین و در جایگاه عقیدتی سیاسی فعالیت مجدانه داشته است.

شهید حجت الاسلام افچنگی در سه سال قبل پرونده تحصیلی حوزوی خود را به دفتر فضلاء و روحانیون حوزه علمیه اصفهان انتقال داد و در دروس خارج فقه حوزه اصفهان شرکت می کرد.

براساس اذعان شهید و ثبت در پرونده تحصیلی آن شهید در امر تالیف کتب و جزوه های آموزشی معرفتی فعال بوده و در باب اصلاح الگو ی مصرف، روش های کاربردی امر به معروف، روش های جذب جوانان به نماز، انواری از معارف قرآن از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۱ کتب و تالیفاتی داشته است.

بر همین اساس مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان نیز همنوا و همصدا با رهبر معظم انقلاب و ملت شهید پرور و ایستاده در مقابل ظالم و استکبار جهانی، شهادت این روحانی فرهیخته و فاضل را به عنوان سرباز حضرت ولیعصر (عج) ابتدا به امام زمان (عج) و سپس خانواده آن شهید تسلیت گفته و علو درجات و هم نشینی با مولای شهید حضرت ابا عبد الله الحسین در جنت برین و صبری جمیل را برای خانواده این شهید از خداوند منان مسئلت دارد.

گفتنی است، رسانه های معاند در اولین ساعات حادثه تروریستی با انتشار تصویری از حادثه تروریستی اهواز، در یک گاف رسانه ای، این گونه به مخاطبان القاء کردند که تصویر مزبور مربوط به یک روحانی است که ترسیده است، در حالی که تصویر منتشر شده مربوط به شهید حجت الاسلام محمد افشنگی (افچنگی)، از شهدای عزیز این حادثه دلخراش بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Zahra IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    1 0
    ببخشید اما ایشون افچنگی ان نه افشنگی🙄