پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد شدید از گرانی های افسار گسیخته امروز کشور گفتند: مکرر ما به مسئولان تذکر می دهیم، ولی گوش شنوایی نیست؛ گاهی گوش می دهند ولی کاری نمی توانند انجام دهند و گاهی نیز کاری می توانند انجام دهند اما عمدا انجام نمی دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با انتقاد از گرانی های افسار گسیخته امروز کشور گفتند: مکرر ما به مسئولان تذکر می دهیم، ولی گوش شنوایی نیست؛ گاهی گوش می دهند ولی کاری نمی توانند انجام دهند و گاهی نیز کاری می توانند انجام دهند، اما عمدا انجام نمی دهند.

ایشان افزودند: امروز وضع عجیبی در کشور وجود دارد و قیمت ها ساعتی شده  و عده زیادی نیز از این وضعیت سوء استفاده می کنند؛ اما بسیاری از افراد جامعه مانند کارمندان، کارگران، بازنشستگان و طلاب حوزه که در پایین ترین حد قرار دارند در فشار و سختی گذران زندگی می کنند.

معظم له با بیان اینکه حوزویان نیز باید در برابر این مشکلات ساکت نباشند گفتند: باید با مردم همدردی کنیم چرا که مردم دادشان از این گرانی ها بالاست لذا باید مکرر به مسئولین تذکر داد .

*راز دشمنی با حوزه و حوزویان چیست؟

حضرت آیت الله مکارم شیرازی راز دشمنی عجیب دشمنان اسلام با حوزه و حوزویان را ضرباتی دانستند که دشمنان از ناحیه حوزه خورده اند و تاکید کردند: این حوزه علیمه، دشمنان زیادی در داخل و خارج از کشور دارد  و علت این همه دشمنی و عداوت نیز ضرباتی است که در طول تاریخ دشمنان و مستکبرین عالم از حوزه خورده اند.

این مرجع تقلید خاطر نشان ساختند: ضرباتی که میرزای شیرازی در ماجرای تحریم تنباکو به پیکره انگلیس خبیث زده است، ضرباتی که مراجع و علمای عراق به داعش زده اند و گروه حشدالشعبی را ساختند و همچنین ضربه ای که امام راحل در ایران به دیکتاتوری پهلوی زد همه و همه باعث این عداوت و دشمنی با حوزه شده است.

*تبیین چهار وظیفه مهم حوزویان در شرایط کنونی 

ایشان با بیان اینکه خود حوزه و حوزویان باید از خودشان دفاع کنند به تبیین چهار وظیفه مهم حوزویان برای مقابله با دشمنان پرداختند و تاکید کردند: اولین  وظیفه حوزویان  این است که خوب درس بخوانند و از نظر علمی پیشرفت کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: دومین وظیفه آشنایی با مسائل روز جامعه است که نگویند چرا یک مسئله روز و مهم در حوزه مطرح نمی شود.

ایشان متخلق بودن به اخلاق اسلامی را سومین وظیفه حوزویان دانستند و گفتند: باید حوزویان همانند پیامبر اکرم(ص) و ائمه طاهرین(ع) رفتار کنند تا بتوانند قلوب مردم را به سوی خدا جذب کنند.

معظم له همدردی با مردم و در کنار آنان بودن را چهارمین وظیفه حوزویان دانستند و گفتند: در این شرایط گرانی و مشکلات جامعه باید مردم بدانند که ما در کنار آنها هستیم و از این وضعیت اصلا راضی نیستیم و مکرر به مسئولین کشور تذکر می دهیم.

*اسلام مسائل عاطفی را در حد اعلا رعایت کرده است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در قسمت دیگری از بیانات خویش با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) خاطر نشان ساختند: اسلام دین محبت، عاطفه، دوستی و انسانیت است و مسائل عاطفی را در حد اعلا رعایت کرده است.

ایشان افزودند: امروزه که دشمنان سعی می کنند اسلام و مسلمانان را خشن جلوه دهند ذکر این روایات که تعدادشان نیز کم نیست می تواند توطئه های آنان را خنثی کند تا مردم بیش از پیش به جنبه های عاطفی و محبتی اسلام پی ببرند.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha