جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حفظ فرهنگ وتعمیق فرهنگ، بسیار مهم است. الان مناطق و مساجدی در کشور است که عالم ندارد، در مورد رفع این مشکل لازم است کادر سازی و نیرو تربیت کرد.

به گزارش خبرنگارخبر گزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار حجت الاسلام محمد قمی  رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی،‌ بر کادر سازی و تربیت نیروهای قوی در عرصه مدیریت تأکید کردند.

این مرجع تقلید افزودند: براساس روایات، معتقدیم برای موفقیت لازم است درهر پستی مدیران قوی باشند تا بتوانند کارهای بزرگی برای فرهنگ آن کشور انجام دهند و سازمان تبلیغات هم از این قضیه مستثنا نیست و به دلیل نوع کار لازم است دراین عرصه مدیران قوی و کارآمد باشند.

معظم له با بیان اینکه هیچ کاری به اندازه فرهنگ، پر زحمت نیست، افزودند: فرهنگ سازی نیازمند به تبلیغات وسیع و مدیران قوی است.

ایشان افزودند: علمای شیعه همیشه تلاش‌شان این بود که درعرصه فرهنگ سازی بالاترین خدمات را  انجام دهند. در حوزه علمیه ظرفیت عظیمی وجود دارد و حوزه می تواند در موضوعاتی مانند قضاوت و مدیریت، کادر سازی و تربیت کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: در مورد ائمه جمعه هم حوزه می تواند نیرو تربیت کند. در خیلی از شهرها ائمه جمعه یا نیست و یا در زحمت است، چون قبول این پست، کار آسانی نیست. سازمان تبلیغات برای فرهنگ سازی لازم،‌ کادر سازی کند.

 معظم له به نقش علمای شیعه در پاسداری از اسلام اشاره و بیان داشتند:در روایات است که علمای شیعه مرزبانان دین و اسلام هستند. کار علما شناسایی ابلیس و لشگریان آن است تا بتوانند بدرستی از مرزهای دین حراست کنند .

ایشان بابیان اینکه حفظ فرهنگ و تعمیق فرهنگ بسیار مهمتر از مرزبانی است اظهار داشتند: این مسئولیت باعث شده ثواب آن دو چندان باشد. در جامعه قلمروهایی مانند خانه عالم و مسجد است که از مسئولیت های سازمان تبلیغات به شمار می رود.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: از دیگر مسئولیت ها انتخاب عالمان دین در مناطقی است که عالم وجود ندارد. نباید مناطق از عالمان دین خالی باشد چون کار علما، طبابت روح است.

313/40

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha