شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای قرارگاه اربعین با آیت الله سیفی مازندرانی

حوزه/ اساتید حوزه علمیه بر لزوم پاسداشت مقام ولایت در حماسه و همایش بزرگ اربعین تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سیفی مازندرانی امروز در دیدار با مسئولان قرارگاه اربعین با اشاره به اهمیت پاسداشت ارزش های قیام عاشورا گفت: هر سالی که می گذرد و عزای اربعین برپا می شود، یادآور مصائب کربلا و اهداف بلندی است که حضرت سیدالشهدا(ع) عزیزترین اولاد و اصحاب خود را فدا کرد.

وی افزود: همه ما مبلغ آن هدف بزرگ هستیم؛ پاداشی که برای زیارت اربعین ذکر شده است استثنایی است؛ شیعه و سنی امروز تحت این شعار بزرگ، حماسه بزرگ اربعین را شکل می دهند که سدی بزرگ در مقابل مستکبران عالم است؛ با این حماسه عظیم، مستکبران هیچگاه جرات تاخت و تاز به معارف شیعه را نخواهند داشت.

استاد حوزه بیان کرد: جان های بسیاری برای حفظ کیان شیعه و اسلام ناب محمدی(ص) داده شد و امروز نیز یکی از بزرگترین عوامل حفظ کیان شیعه، نقش همایش عظیم اربعین است که چشم دنیا را خیره کرده است.

وی در ادامه با اشاره به مواجهه حماسه تاریخی امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) با یزید در شام گفت: اولیاءالله در شام حماسه ای تاریخی به پا کردند و یزید و یزیدیان را تا ابد رسوا نمودند.

آیت الله سیفی مازندرانی اظهارکرد: اقوال گوناگونی در خصوص اولین اربعین وجود دارد؛ وقتی اسرای شام به کربلا رسیدند جابر را در آنجا مشاهده کردند؛ ابن طاووس در دو کتاب خود به این مساله اشاره دارد؛ نقل هایی نیز وجود دارد که توسط برخی دیگر از علما پاسخ داده شده است.

این استاد حوزه یادآورشد: اولین زیارتی که جابربن عبدالله انصاری در روز اربعین انجام داد بسیار با اهمیت است؛ گرامی داشتن اربعین از تعظیم شعائر است؛ عزاداری سیدالشهدا(ع) نیز از جزو تعظیم شعائر است؛ در قرآن کریم بیان شده که هر کسی که شوق و رغبت و تلاش دارد که شعائر را تعظیم کند، علامت تقوای قلب او است.

وی گفت: اربعین دارای یک جهت بسیار مهم است که همان حفظ شعائر و کیان شیعه و اقتدار و عزت و شوکت شیعه است؛ امروز همه جهان اقتدار شیعه را به همین مراسم می شناسند.

استاد حوزه علمیه اظهارکرد: برخی از مدعیان علم و فقاهت که در واقع جزو تشیع لندنی و تشیع متحجر هستند دفتر و دستک های متعددی در این رابطه بازکرده اند؛ این گروه ها که نسبت به انقلاب و ارزش های آن لابه شرط هستند؛ اگر این همایش منهای تقویت ولایت باشد، نه تنها ارزش نیست، بلکه به ضد ارزش تبدیل می شود؛ حق اربعین زمانی ادا می شود که هدف امام حسین(ع) مدنظر قرار گیرد و حفظ شود.

آیت الله سیفی مازندرانی اظهارکرد: امام حسین(ع) اصلاح امت را در تبعیت مردم از ولایت امامت می دانستند و آن را بیان کردند؛ ولایت بر حکومت اسلام باعث می شود که امر به معروف تنظیم شود؛ ولو در یک حکومت جائر مجالی برای امربه معروف کردن نیست.به گزارش

وی گفت: اگر به شکلی عمل کنیم که دشمنان از ما سواستفاده کنند و نیروها و انرژی ها صرف جای دیگر شود، مساله دفاع از ولایت یعنی ولی امر شرعی فعلی کمرنگ شود، غفلت کرده ایم؛ ولی امر امروز ما که جای سیدالشهدا(ع) و امام زمان(عج) است باید مورد احترام التزام باشد.

وی اظهارکرد: باید رصد شود که چه افرادی در این مسیر فعالیت دارند؛ نباید اجازه داد افرادی که ضد خط ولایت هستند در این مسیر قرارگیرند؛ بزرگترین مسئولیت فعالان اربعین توجه به این مساله است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha