جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پیام رسان های خارجی

حوزه/ عضو انجمن سواد رسانه‌ای گفت: حمایت از تلگرام به طریق مختلف همچون اختصاص سرور و پوسته‌های مجاز این برنامه تنها حمایت از یک پیام‌رسان نیست؛ بلکه حمایت از فکر و اعتقاد بیگانگان است.

حجت‌الاسلام مهدی ابراهیمی عضو انجمن سواد رسانه‌ای حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به‌ضرورت فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی خارجی به‌ ویژه تلگرام ابراز داشت: استقلال ملی، یکی از مهم‌ترین پایه‌های اعتقادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: استقلال ملی یک دایره‌  بزرگ را شامل می‌شود که استقلال در مسئله پیام‌رسان‌های داخلی و شبکه‌های اجتماعی بخش کوچکی از این واژه را در خود جای می‌دهد، اگر ما چهارچوب تفکر بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب را بررسی کنیم متوجه این امر خواهیم شد.

این کارشناس رسانه‌ای اذعان داشت: نباید برخی از مسئولان و نهاد داخلی به سمت منافعی بروند که نه‌ تنها سبب پیشرفت کشور نمی‌شود؛ بلکه فروش اینترنت به‌واسطه برنامه‌ای همچون تلگرام؛ سبب عواقب بعدی یعنی خروج ارز از کشور و رسیدن اطلاعات ایران و ایرانی به بیگانه می‌شود.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران جهان را متحول کرده است و حال باید برای کشور خود برنامه داشته باشد، حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی و پیمودن راه خودکفایی در عرصه فنّاوری جهانی مهم‌ترین گام امروز برای تحول نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی گفت: جنگ روانی، مدیریت انقلاب‌های رنگی، ترویج مسائل غیراخلاقی و ایجاد اغتشاشات از مهم‌ترین فعالیت‌های دشمن تاکنون در پیام‌رسان‌های غیربومی بوده است.

وی در ادامه افزود: مسئولان نظام به‌ویژه مسئولان رسانه‌های داخلی، باید آسیب‌ها و ضعف‌های داخلی را بررسی کنند و برای مقابله با برنامه دشمنان انقلاب و اسلام برنامه داشته باشند.

عضو انجمن سواد رسانه‌ای خاطرنشان ساخت: حمایت از تلگرام به طریق مختلف همچون اختصاص سرور و پوسته‌های مجاز این برنامه تنها حمایت از یک پیام‌رسان نیست؛ بلکه حمایت از فکر و اعتقاد بیگانگان است.

وی در پایان یادآور شد: مسئله آموزش و تربیت کم از مسئله هسته‌ای ندارد، ما باید با نگاهی بومی و با شعار نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی ایران را در تمامی عرصه‌ها به پیشرفت حداکثری برسانیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha