پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ آغاز درس خارج آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حوزه علمیه باید بیدار باشد و با تمام قوا با این قرارداد مخالفت کند ، نمی گذاریم قرارداد FATF امضا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، اظهار داشتند: توجه همیشگی حوزه به مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه لازم است؛ چراکه نظام ما بر اساس اسلام به وجود آمده و نمی توان بی توجه بود؛ مردم می گویند نظام را شما به وجود آوردید و باید به مسائل جامعه نظارت داشته باشید؛ امروز جریانات سکه، دلار، خودرو و ... اضطراباتی را در جامعه به وجود آورد است که باید نظارت بر آن داشت.

ایشان با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق(ع)، ابراز داشتند: حضرت فرمودند: «لا يَستَغني أهلُ كُلِّ بَلَدٍ عَن ثَلاثَةٍ - يَفزَعُ إلَيهِم فِي أمرِ دُنياهُم وآخِرَتِهِم، فَإِن عَدِموا ذلِكَ كانوا هَمَجاً: فَقيهٍ عالِمٍ وَرِعٍ ، و أميرٍ خَيِّرٍ مُطاعٍ ، و طَبيبٍ بَصيرٍ ثِقَةٍ/ مردم هيچ آبادى‏ ای از سه گروه، بى‏ نياز نيستند كه در كار دنيا و آخرت خويش به ايشان پناه بَرَند و چون آنان را نداشته باشند، شوربخت باشند: فقيه دانا و پرهيزگار، امير نيكوكار و فرمان‏روا، و طبيب آگاه و مورد اعتماد».

این مرجع تقلید با اشاره به قرارداد FATF خاطرنشان ساختند: یکی از قراردادهایی که در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته، قرارداد FATF است که جزو قراردادهای عبری، عربی و غربی است.

معظم له تصریح کردند: این قرارداد دارای چندین ماده است که می خواهند برای جلوگیری از تروریست و ... قاعده ای وضع کنند که تا همه هم پیمان شوند؛ اما اختیار را در دست کسانی می دهند که تحریم کنندگان ما بوده و با اسرائیل موافق هستند؛ متأسفانه این افراد طرف قرارداد ما هستند و باید با آنان هم پیمان شویم.

حضرت آیت الله نوری همدانی یادآور شدند: اعضای این قرارداد اسرائیل کودک کش اخلالگر و عربستان سعودی را تروریست نمی داند؛ اما حزب الله لبنان را تروریست می دانند؛ این کارها نقشه ای برای جلوگیری از پیشرفت نظام و اسلام است و مجلس و وکلای ملت باید مراقب باشند که این قرارداد شبیه برجام نشود.

این مرجع تقلید در پایان تأکید کردند: حوزه علمیه باید بیدار باشد و با تمام قوا با این قرارداد مخالفت کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha