جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم

حوزه/ معاون آموزش حوزه های علمیه گفت: قریب به ۲۰ درس رسمی فقه معاصر در سال تحصیلی جدید برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» ، حجت الاسلام و المسلمین مهدی رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه، صبح امروز در سالن همایش پیامبر اعظم(ص) مدرسه امام کاظم(ع)، اظهار داشت: عنوان اجلاسیه گذشته فقه، نیاز های جامعه و نظام بود.

وی به ارائه گزارشی از کمیسیون های اجلاسیه گذشته پرداخت و افزود: از مجموع کمیسیون های اجلاسیه،‌ مصوبات و پیشنهاد های  خوبی بیرون آمد.

معاون آموزش حوزه های علمیه تصریح کرد: محور اول تشکیل دبیرخانه فقه معاصر بود که اتفاق افتاد و محور دیگر نیز تشکیل شورای سیاست گذاری فقه معاصر بود.

وی یکی از مهم ترین اقدامات صورت گرفته را مصاحبه با بزرگان حوزه در خصوص فقه معاصر دانست و گفت: به زودی این مصاحبه ها در کتابی با عنوان فقه معاصر چالش ها و راه کارها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد با بیان اینکه نشست ظرفیت شناسی اصول فقه در استنباط احکام مسائل مستحدثه برگزار خواهد شد، گفت: قریب به 20 درس رسمی فقه معاصر در سال تحصیلی جدید برگزار خواهد شد.

وی فراهم شدن زمینه برای اجرای مصوبه ای از شورای عالی از دیگر اقداماتی بود که صورت گرفت و این مصوبه این است که طلابی که در رشته های تخصصی خاصی تحصیل می کنند در دو دوره فقه و اصول در درس هایی شرکت کنند که متناسب با رشته آن ها باشد.

معاون آموزش حوزه های علمیه گفت: ترسیم مهندسی شده درختواره رشته ها نیز از مسائل تأکیدی کمیسیون های اجلاسیه سال قبل بود که تا امروز از 12 شاخه علمی و دانشی حوزه ها 8 شاخه درختواره آن در شورای گسترش به تصویب رسیده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha