شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 464259
۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
دیدار شایان مصلح و آیت الله میلانی

حوزه / آقایان علمای اهل سنت باید سعه ی صدر داشته باشند و این سعه ی صدر را از علمای شیعه ، مسئولین کشور و خصوصا مقام معظم رهبری بیاموزند که چگونه با مسایل مختلفی که روی میدهد برخورد صحیح از خود نشان میدهند . یقینا از علمای بزرگ اهل سنت، ائمه جمعه و جماعت آنها کارها و رفتارهایی سر میزند و علمای شیعه با سعه ی صدر عکس العمل نشان میدهند .

به گزارش خبرگزاری حوزه، چندی پیش شعرخوانی یک فوتبالیست در یک جلسه و درباره مقدسات مذهبی اهل سنت حاشیه ساز شد.

جدای از قضاوت درباره اقدام شایان مصلح، این اقدام با واکنش های متفاوتی بین شیعیان و اهل سنت کشور همراه بود.

در جدیدترین خبر، شایان مصلح با آیت الله میلانی رئیس بنیاد فرهنگی امامت دیدار کرد.

صفحه رسمی آیت الله میلانی درباره این دیدار نوشت:

حضرت آیت الله سید علی میلانی مدظله العالی، آقای شایان مصلح را به حضور پذیرفتند و بیاناتی را در این خصوص ایراد نمودند که به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم

نکته اول اینکه به این جریان نباید رنگ سیاسی داده شود. ما در طول تاریخ صدمات زیاد و برخوردهای زیادی را از این قبیل دیده ایم و اتفاقاتی که در قرن های گذشته بین شیعیان و دیگران در بغداد، حلب و مناطق دیگر اتفاق افتاده نباید تکرار شود، این زمان زمان این حرفها نیست .

آقایان علمای اهل سنت باید سعه ی صدر داشته باشند و این سعه ی صدر را از علمای شیعه ، مسئولین کشور و خصوصا مقام معظم رهبری بیاموزند که چگونه با مسایل مختلفی که روی میدهد برخورد صحیح از خود نشان میدهند .

یقینا از علمای بزرگ اهل سنت، ائمه جمعه و جماعت آنها کارها و رفتارهایی سر میزند و علمای شیعه با سعه ی صدر عکس العمل نشان میدهند .

حتی علمای اهل سنت باید از بزرگان خود یاد بگیرند، بنده شاهد بودم که علمای بزرگ بغداد به کربلا و نجف آمده و با علمای شیعه دیدار و گفتگو میکردند حتی با علامه ی امینی صاحب کتاب الغدیر دوستی داشتند . در کتاب الغدیر اینگونه مطالب فراوان است و علمای اهل سنت سعه ی صدر داشتند .

علمای اهل سنت بدانند اینگونه عکس العمل تند توقع ما نبوده و مناسب شأن آنها نیز نیست .

مگر علمای اهل سنت با علمای شیعه رفت و آمد ندارند و از برنامه های شیعیان هیچگونه اطلاع نداشته و جاهل هستند؟

این نمی شود که یک جوان شعری را بخواند و آقایان این چنین عکس العمل تندی را نشان دهند. علمای شیعه نسبت به بسیاری از اقدامات علمای اهل سنت که جای اعتراض و واکنش دارد سکوت اختیار می کنند .شیخ جامع الازهر مصر در مشهد به دیدار جدمان آمدند و بنده در آن جلسه حضور داشتم حتی در آن جلسه حدیث : « إِنِّی تَارِكٌ فِیكُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا- كِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ» مطرح شد و شیخ ازهر هیچگونه عکس العملی نشان نداد.در طول تاریخ شیعه در اقلیت بوده و مورد ظلم و جور قرار گرفته است حتی بسیاری از فرزندان رسول الله ( صلی الله علیه و آله و سلم ) را سر بریدند یا زنده در میان دیوارها قرار میداند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ایرانی IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    0 0
    دم حاج آقاگرم.قشنگ جواب دادن.کیف کردیم خدایی