جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه به ویژه حوزه های علمیه، از روحانیان خواست تا در منابر از وقف صحبت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، صبح امروز در جمع شماری از روحانیان مبلغ، با تأکید بر هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه به ویژه حوزه های علمیه، از روحانیان خواست تا در منابر از وقف صحبت کنند، زیرا به گفته او تبلیغ وقف، رسالت روحانیان است.

وی خاطرنشان کرد: باید طلاب، روحانیان و مبلغان با استفاده از فرصت منابر و مجالس اهتمام بیشتری به تبلیغ و تبیین وقف با نیت حوزه های علمیه داشته باشند تا موقوفات جدید به این سمت هدایت شود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اهمیت موقوفات فرهنگی، اضافه کرد: اطعام تنها اطعام جسم تنها نیست، بلکه اطعام دل، فکر و جسم به صورت همزمان لازم است، از این رو باید هر سه را مورد توجه قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: وقف با نیت حوزه‌های علمیه و گسترش علم دین ارزش زیادی دارد، به همین دلیل باید طلاب و روحانیون برکات وقف با نیت حوزه های علمیه را برای مردم و مخاطبان تشریح و تبیین کنند تا اقبال به وقف حوزوی افزایش یافته و پشتوانه‌های مالی حوزه‌های علمیه تقویت شود.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) درباره وقف، گفت: وقتی تبلیغات و فعالیت ها در زمینه وقف اجرایی شود برکات و آثار آن را خواهیم دید، زیرا می توان مشکلات جامعه را با فرهنگ وقف مرتفع کرد، از این رو باید طلاب و روحانیان برای ترویج فرهنگ وقف وقت گذاشته و نسبت به این موضوع اهتمام ویژه ای داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha