جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 464639
۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
خروج از کشور

حوزه/ رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین گفت: چند سالی است که زائران اربعین از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روغن ریخته شده را نذر امامزاده نکنند.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت‌الاسلام والمسلمین  حمید احمدی  گفت: در روزهای اخیر یکی از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود که مجلس عوارض خروج از کشور را در اربعین حذف کرد، این در حالی است که این موضوع تازگی ندارد.

وی افزود: از چند سال پیش آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با این موضوع مخالفت کردند و چند سالی است که زائران اربعین از پرداخت عوارض خروج از کشور در مرزهای زمینی معاف هستند، اما متأسفانه امروز برخی نمایندگان روغن ریخته شده را نذر امامزاده می‌کنند.

گفتنی است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه در بخش درآمدی بند الحاقی سه تبصره ۱۱ این لایحه را به تصویب رساندند که بر اساس آن در سال ۱۳۹۷ عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات براساس قانون بودجه سال ۱۳۹۶ (۳۷۵۰۰ تومان هوایی و ۱۲۵۰۰ تومان زمینی) دریافت می‌شود.

به موجب مصوبه مجلس، زائران اربعین که از ۳ مهر ۹۷ تا ۲۲ آبان ۱۳۹۷ از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج می‌شوند از پرداخت عوارض خروج معاف هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha