سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مسجد - کلیسا

حوزه/ پایگاه فرانسوی dreuz گزارش داد: اسلام با دارا بودن ۱۰۰ دادگاه اسلامی و ۴۲۳ مسجد در بریتانیا حضور پررنگی دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، بر  اساس گزارش منتظر شده از خبرگزاری فرانسوی "Dreuz.info " با وجود حدود 100 دادگاه اسلامی و 423 مسجد، اسلام در بریتانیا حضور چشمگیری دارد.

این خبرگزاری با بیان اینکه، مساجد جدید در سراسر بریتانیا ، به ویژه در پایتخت آن، لندن در حال ساخته شدن است، به این نکات نیز اشاره کرد که "دادگاه‌های شریعت" در لندن فعالیت دارند که تصمیمات قانونی برای جمعیت رو به رشد مسلمان لندن می گیرند و علاوه بر اینها شهردار لندن نیز مسلمان است.

در ادامه گزارش بیان شده است: در حال حاضر تعداد کلیساهای بریتانیا قطعا بیشتر از مساجد است و این در حالی است که جمعیت مراجعه کننده به  مساجد بیشتر و در حال رشد می باشد و کلیساها در حال خالی شدن از جمعیت هستند.

پنج سال پیش نیز روز نامه "دیلی میل"  عکس هایی از کلیساها و صحنه های نماز در لندن منتشر کرد که تفاوت جمعیت بین این دو شگفت انگیز بود. این تصاویر نشان می داد که در کلیسای سنت ماریا تنها 12 نفر در مراسم دعا حضور داشتند در حالی که همان نزدیکی در مسجد اسپیتالفیلد، صدها مسلمان در داخل و خارج از مسجد برای اقامه نماز حضور داشتند.

در ادامه این گزارش آمده است: از سال 2001، تاکنون حدود 500 کلیسای لندن به اقامتگاه های خصوصی تبدیل شده اند و این درحالی است که در همین سالها، تعداد زیادی مسجد در سراسر لندن ساخته شده است و از سال 2012 تا 2014 نیز تعداد انگلیسی هایی که خود را مسلمان معرفی می کنند به بیش از یک میلیون نفر افزایش یافته است.

بر اسای این گزارش به طور منظم جمعیت کسانی که به کلیساها تردد می کنند در حال کم شدن است و این تعداد سه برابر کمتر از مسلمانانی است که به صورت مرتب در هر جمعه در یک مسجد حضور دارند.

وجود دادگاه های اسلامی در لندن نیز به موازات دادگاه های انگلیس برای تعدادی از مردم انگلیس موجب نگرانی است، زیرا با توجه به قوانین مربوط به قضاوت در بریتانیا و سیستم حل اختلافات جایگزین، دادگاه های شریعت می توانند در انگلستان به صورت قانونی فعالیت کنند و همه این موارد نشان دنده رشد چشمگیر اسلام در بریتانیا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha