سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
 آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی، بر لزوم استفاده از ظرفیت تبلیغی در مسیر اربعین تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‎الله  مکارم شیرازی صبح امروز در مراسم گردهمایی مبلغان اربعین حسینی در مدرسه امام کاظم(ع)، با اشاره به مقدس بودن حرکت زائران و مبلغان در اربعین گفتند: بسیار خرسندیم که طلاب جوان ما پای در این مسیر نهاده اند، چه هدفی از این مقدس تر که طلاب جوان ما برای تبلیغ در مسیر نورانی اربعین آستین همت را بالا زده اند.

معظم له مساله تبلیغ را مساله ای بسیار مهم دانستند و افزودند: بحمدالله امروز شاهد حضور گسترده مردم در مسیر زیارت اربعین هستیم ولی عرصه تبلیغی دچار کمبود هستیم؛ نباید وظیفه اصلی حوزوی در این مسیر فراموش شود؛ تعلیم و تربیت مردم در این مسیر بسیار مهم است.

این مرجع تقلید با اشاره به حدیث نبوی در خصوص استفاده از نسیم هایی که به سمت انسان می رسند، بیان کردند: اربعین حسینی(ع) یکی از نفحات و نسیم های بهشتی است؛ استفاده ما از اربعین آن است که جمعیت زوّار حسینی را بسازیم و متحول کنیم و زمانی که باز می گردند با زمانی که به سفر رفتند متفاوت باشند.

ایشان اظهارکردند: یکی از کارکردهای مهم اربعین این است که صفوف شیعیان را متحد می کند؛ بدون اینکه تبلیغات و دعوتی صورت گیرد این صفوف عظیم در کنار هم قرار می گیرند؛ این وحدت صفوف اسلام و شیعه را زنده می کنند؛ دعوت ائمه(ع) به این زیارت تنها در باب ثواب نیست، بلکه یک بحث سیاسی هم در میان است؛ اگر این زیارات نبود صحبتی از شیعه هم نبود.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت بازخوانی ماجرای کربلا یادآورشدند: نکته دوم این است که اربعین سبب بازخوانی ماجرای کربلا و عامل مهم تربیت مردم است؛ نکته دیگر آن است که در این مسیر فضای آموزشی مناسبی برای آموزش مبانی اسلام پیدا می شود.

ایشان گفتند: در این مراسم نباید اقدام به برگزاری برنامه های مفصل کرد زیرا در این مسیر باید برنامه ها به شکل خلاصه و مفید باشد که به تزکیه مردم بپردازد؛ چند لحظه پیش به وزیر آموزش و پرورش گفتم که نام اولیه این وزارت، اداره معارف بود و سپس به اداره فرهنگ مبدل شد و سپس به آموزش و پرورش تغییر نام یافت؛ این رسالت رسالت بسیار مهمی است.

حضرت آیت‎الله مکارم شیرازی یادآور شدند: حرکت تبلیغ در مسیر اربعین ذخیره دنیا و آخرت و مایه خرسندی امام زمان(عج) است و باید این مسیر را نیز جدی بگیرید و  برای خدمت رسانی به امام (ع) از تمام تلاش خود بهره بگیرید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha