سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
ذوالنوری

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنوری با اشاره به سوره کافرون ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در دنیا با آمریکا و نظام سلطه از حیث مبنائی مشکل دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی شب گذشته درنشست «نه به بن‌بست FATF» در مسجد حضرت زینب (س) پردیسان قم بیان داشت: FATF از مجموعه‌های سازمان ملل نیست، یک سری کشورها در این معاهده به ایران نمره خواهند داد، اجباری در این معاهده وجود ندارد و حرف‌ها این‌چنینی اظهارات عوام‌فریبانه طرفداران FATF است.

وی تصریح کرد: نکته قابل‌توجه اینجا است که ما در این معاهده عضو نمی‌شویم و فقط متعهد به اجرای فرمان‌های این معاهده می‌شویم؛ تعریف تروریسم یکی از وظایف برنامه ریزان FATF است و مصادیق ذکرشده از سوی آنان چیزی جدای از مصادیق تروریسم از منظر ما است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: ما امروز با رأی و نظر خودمان وارد این معاهده خواهیم شد، ولی خروج از این معاهده عواقبی همچون حساسیت روی کشور ایجاد خواهد کرد و از زمانی که اظهار خروج کنیم و این اظهار به دست دبیر سازمان ملل برسد و او اعلام وصول کند یک سال زمان نیاز است تا از این معاهده خارج شویم.

وی گفت: این کنوانسیون برای نقطه زنی دور زدن تحریم‌ها است و یک اتاق شیشه‌ای برای انظار دشمنان و آمریکا است و سؤال اینجا است که آیا FATF برای گشایش کار مردم است یا تخریب راه‌های رونق اقتصادی کشور؟.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنوری اظهار داشت: نظام سلطه چندلایه دارد، نخست کشور آمریکا که ستون فقرات و رأس این نظام است، دوم اسرائیل، انگلیس، فرانسه و آلمان که بدنه و ماهیچه‌های نظام سلطه به شمار می‌روند که البته همه اروپا این‌گونه نیست ولی همراه و حل‌شده در این نظام هستند، سوم نوکران و عوامل نظام سلطه همچون عربستان سعودی البته برخی کشورها همچون ترکیه می‌خواهند خود را متصل به‌نظام سلطه کنند؛ ولی از سوی نظام سلطه پذیرش نمی‌شوند، چهارم کشورهای مقابل نظام سلطه که با این نظام در حال رقابت هستند همچون چین و روسیه که البته این رقابت به‌واسطه منافع متغیر می‌شود.

وی با اشاره به سوره کافرون ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در دنیا با آمریکا و نظام سلطه از حیث مبنائی مشکل دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی می‌گویند اکثر کشورهای عضو معاهدات بین‌المللی هستند و سؤال اینجا است که آیا ما با کشورهای دیگر در عرصه بین‌الملل یکسان هستیم؟.

وی ابراز داشت: اگر حادثه‌ای همچون پرونده جمال خاشقجی در ایران اتفاق می‌افتاد شاهد مانورهای بین‌المللی و رسانه‌ای بودیم ولی امروز شاهد این هستیم که عناصر سلطه در حال سیاسی بازی هستند و این پرونده نیز هر طور که به نفع آنها باشد بسته خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ذوالنوری تصریح کرد: من معتقدم که FATF و برجام هیچ تأثیری در تحریم‌های بین‌المللی نخواهد داشت و بااین‌حال به چه حقی چراغ خاموش FATF از سوی دولت‌مردان پذیرفته شد.

وی ادامه داد: عده‌ای می‌گویند که چون آمریکا از برجام خارج‌شده این معاهده برای ما خوب است و باید پاسخ دهیم که آمریکا تا زمانی که منافعش در میان بود و ایران به تمام عهدهایش وفا کرد و به بندهای برجام جامه عمل پوشانید آمریکا در برجام حضور داشت، ولی زمانی که موقع عمل به عهد آمریکا رسید از برجام خارج شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اینکه رهبر معظم انقلاب می‌گوید مجلس و دولت تصمیم بگیرند معنی‌اش این نیست که خلاف منویات رهبر معظم انقلاب که در دیدار با نمایندگان مطرح کردند و مبانی انقلاب در مجلس شورای اسلامی تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: با پیگیری مردم انقلابی و دغدغه مند جریانی در بین نمایندگان تحت عنوان نهضت توابین نسبت به مسئله FATF ایجادشده که امید است با نظر شورای نگهبان و برگشت این کنوانسیون به مجلس مسئله تصویب این طرح تغییر پیدا کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ذوالنوری عنوان کرد: از شما عزیزان درخواست دارم که از نمایندگان خود بخواهید تا نسبت به نظرات خود در مجلس پاسخگو باشند و از شورای نگهبان بخواهند تا وضعیت نمایندگان را بررسی کنند و از شورای محترم نگهبان این درخواست رادارم که نظر مخالفان FATF را بشنود و همچنین عقاید نمایندگان را رصد کند.

وی در پایان گفت: برخی از نمایندگان می‌گویند ما از سوی مردم تحت‌فشار هستیم، باید به آن‌ها بگویم که ولی‌نعمت‌های ما وکلای مردم، همین مردم هستند نه سران فتنه و ما نمایندگان باید از نظرات مردم استقبال کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha