سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نرم افزار شناسایی شرکت های حلال و اسلامی به بازار آمد

حوزه/ نرم افزار کاربری«غربال سهام حلال» که توسط یک شرکت سرمایه گذاری اسلامی ایجاد شده، به کاربران اجازه می دهد که قادر به شناسایی سهام حلال، اسلامی واخلاقی از میان هزاران سهام موجود باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از finextra، شرکت سرمایه گذاری «واحد»، اولین پلت فرم سرمایه گذاری اخلاقی کاملا حلال، امروز اعلام کرد که برای اولین بار نرم افزار کاربردی رایگانی برای شناسایی شرکت های حلال و اسلامی به بازار عرضه کرده است.

بر اساس این گزارش: این نرم افزار رایگان که «غربال سهام حلال» نام دارد از نوع خود بی مانند بوده و این فرصت را برای سرمایه گذاران به وجود می آورد که اسلامی یا غیراسلامی بودن شرکت هایی که قصد سرمایه گذاری درآن ها را دارند، را شناسایی کنند.

درحال حاضر سرمایه گذاران مسلمان محدود به سرمایه گذاری و یا پرداخت نرخ نهادی برای گواهی نامه های شریعت هستند. هدف از «غربال سهام حلال» دموکراتیزه کردن سرمایه گذاری حلال بوده و به عنوان یک برنامه رایگان در هر دو گوگل پلی و اپل اپ استور در دسترس است.

با استفاده از این نرم افزار کاربردی، کاربران می توانند در میان بیش از 50 هزار سهام جهانی جستجو انجام داده و درخواست آنالیز میان سهام های مختلف را بدهند تا طبیعت اخلاقی سهام های متنوع را شناسایی کنند.

تحلیل داده ها از طریق اطلاعات واقعی ارائه شده توسط شرکت های توماس رویترز فراهم شده و اطلاعات  رایگانی از جمله مروری برشرکت، قیمت سهام

نسبت های مالی، اندازه شرکت، اطلاعات مربوط به قیمت هر سهم و همچنین تجزیه و تحلیل خودکار کیفی حلال موسسات مالی را به سرمایه گذار می دهد.

در این میان موضوعاتی چون تنباکو، مشروبات الکلی، تسلیحات  نظامی، قمار، پورنوگرافی، سهام سهام غذایی حرام، موسسات ربا خوار، بدهی بیش از حد، بهره بیش از حد و غیره توسط این نرم افزارشناسایی شده و به سرمایه گذار اطلاع داده خواهند شد.

 

نرم افزار همچنین یک حسابگر زکات داشته و به کاربران اجازه می دهد به طور دقیقی مشارکت سالانه زکات شان را شناسایی کنند و بتوانند بخشی از ثروت خود را به نیازمندان بدهند.

کریم طبا، رئیس شرکت واحد در این باره گفت: با هزاران سهامی که هم اکنون در دسترس هستند، تعیین اینکه چه سهامی از نظر اخلاقی برای سرمایه گذاری بهتراست از اهمیت بالایی برخوردار است. این غربالگر سهام حلال جدید یک شیوه آسان و سریع به کاربران ارائه می دهد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha