جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر غفوری

حوزه/ دکتر غفوری گفت: وقتی ما تعریف خاصی از چیزی نداشته باشیم، بعد از قبول آن نمی‌توانیم شرط محقق الوصولی را بگذاریم، تعاریف ایران و غرب درباره تروریست مغایر است و حق شرط، مسئله‌ای بیهوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر غفوری عضو پژوهشگاه فرهنگ و معارف انقلاب اسلامی شب گذشته در گردهمایی «نه به بن‌بست FATF» در مسجد حضرت زینب (س) پردیسان قم بیان داشت: در سال 94 قانون مبارزه با تروریست در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و از سوی دولت ابلاغ شد و این در حالی است در سال 95 FATF به‌صورت مخفیانه پذیرفته شد.

وی تصریح کرد: شرطی که در FATF مطرح می‌کنند قطعا به این سادگی‌ها نیست، ما در ایران شاهد تصویب قانون مبارزه با تروریسم که نقطه مقابل FATF بودیم و امروز شاهد تصویب شدن FATF در همین مجلس هستیم.

عضو پژوهشگاه فرهنگ و معارف انقلاب اسلامی بیان داشت: اختلاف ایران با غرب اختلافی مبنایی است و تعاریف ما و آن‌ها درباره تروریسم دو امر جدایی از هم است، آن‌ها جبهه اسلام را تروریست می‌دانند و ما نظام‌های ظالم و کودک کش جهانی را تروریست می‌نامیم.

وی افزود: طرح کنوانسیون پالرمو نیز فتح بابی برای دخالت غرب در نحوه مجازات ایران است بدین معنا که هرگونه مغایرت در مجازات اسلامی باید رفع شود و مجازات ایران همچون کشورهای جهان شود.

دکتر غفوری گفت: وقتی ما تعریف خاصی از چیزی نداشته باشیم بعد از قبول آن نمی‌توانیم شرط محقق الوصولی را بگذاریم، تعاریف ایران و غرب درباره تروریست مغایر است و حق شرط مسئله‌ای بیهوده است.

وی در پایان گفت: شاید با بررسی جداگانه لوایح چهارگانه مشکل مهمی دیده نشود اما با بررسی منسجم و در کنار هم به این نتیجه می‌رسیم که تین لوایح در راستای تحقق پروژه نفوذ حرکت می‌کنند و البته تجربه‌های قبلی نیز نباید فراموش شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha