شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نبوی

حوزه/ معاون تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه بدنه حوزه، نباید نسبت به رسانه بیگانه باشد گفت: در این خصوص اقدامات خوبی شده و باید گروه رسانه ای تشکیل شود و پوشش رسانه ای صورت بگیرد.

به گزارش خیرنگار خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن نبوی، امروز در اولین جلسه هیئت امنای هفتمین جشنواره هنر آسمانی که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد،اظهار داشت: در سال گذشته حدود 4 هزارو 347 اثر به این جشنوراه رسید و امسال نیز آثار به میزان سه برابر می باشد.

وی با بیان اینکه سال قبل بخش خارجی نیز به این جشنواره اضافه شده بود گفت: طلاب خارجی آثار خوبی را در موضوعات مختلف ارائه داده بودند.

معاون تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه تصریح کرد: کار جشنواره، این است ظرفیت ها را شناسایی کند که بعد از آن فضاهایی برای استفاده از این ظرفیت ها ایجاد نماید.

وی با اشاره به اینکه باید نکات قوت و ضعف جشنواره های سال های گذشته،دقیق مشخص و بررسی گردد افزود: لازم است تا کمیته ای تشکیل شود و این آسیب شناسی صورت بگیرد تا جشنواره  هنر آسمانی هر ساله بهتر و با شکوه تر برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با بیان اینکه باید بر اساس آسیب شناسی های صورت گرفته برنامه های آینده مشخص شود ابراز کرد: برای طرح ها و ایده های نو باید فضای خاصی گذاشته شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که مورد تأکید مقام معظم رهبری می باشد، به کمیته ها داده شود تا پیشنهادات خود را بدهند تا مورد بررسی قرار بگیرد.

معاون تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه با بیان اینکه طرح جامع هنر نوشته شده و مدیر حوزه علمیه  آن را به کل کشور ابلاغ کرده است گفت: طرح آموزشی و کارگاهی هنر نیز تهیه شده و به همه مدارس کشور ابلاغ گردیده که بر اساس آن، در سال اول آشنایی طلاب با رشته های هنری و سپس انتخاب یک رشته توسط طلبه و آموزش به مدت  5 سال می باشد؛ جشنواره هنر آسمانی ابتدا در مدرسه برگزار می شود و برترین ها به مرحله استانی راه می یابند و سپس در جشنواره قم شرکت داده می شوند.

وی گفت: مرکز هنر و رسانه نیز در مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ، راه اندازی شده و از آن شبکه، استعداد های برتر دعوت خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به اینکه بدنه حوزه، نباید نسبت به رسانه بیگانه باشد افزود: در این خصوص اقدامات خوبی شده و باید گروه رسانه ای تشکیل شود و پوشش رسانه ای صورت بگیرد.

وی از رقابتی که بین طلاب در دو جشنواره هنر آسمانی و اشراق ایجاد شده ابراز خرسندی کرد و توضیح داد: کار موازی که موجب رقابت شود خوب است؛ اما این رقابت نباید به تعارض تبدیل گردد که موجب ضرر می شود و خوب است تا این دو جشنواره با هم یکی شوند و یا مکمل هم باشند.

در جشنواره هنر آسمانی به موفقیت های چهل ساله نظام پرداخته شود

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه گفت: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم و  باید در این جشنواره، به موفقیت های نظام در این چهل سال به صورت خاص پرداخته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha