جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست بررسی باستان گرائی افراطی

حوزه/ در مورد ذو القرنین قرآن می فرماید: {آتیناه من کل شیئ سببا} ولی کوروش هرگز چنین نبوده است. این یعنی ذوالقرنین بر همه عوالم تسلط داشت قرائنی که در مورد ذوالقرنین وجود دارد هیچ کدام با کوروش نمی‌سازد می گویند علامه طباطباطیی گفته است که کوروش همان ذوالقرنین است در حالی که علامه فقط احتمال داده است نگفته او ذوالقرنین است...

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، کرسی علمی تخصصی با عنوان " بررسی باستان گرائی افراطی " در قم و با سخنرانی کارشناسان مباحث تاریخی و فرق و ادیان، در جمع اساتید و طلاب حوزوی برگزار شد.

در ادامه بخش هایی از مطالبی که در این نشست تخصصی مطرح شد می آید:

هدف دشمن از بزرگ نمایی ایران قبل انقلاب، مقابله با اسلام است؛ می خواهند به مردم بگویند شما قبلا چنین و چنان بودید، شما زرتشت بودید تا حقیقت نورانی اسلام را تضعیف کنند.

البته ما مخالف هیچ دینی نیستیم و فقهاء ما با زرتشتیان مثل اهل کتاب معامله کرده اند؛ اما امروزه مطرح کردن ایران باستان، برای ضربه زدن به اسلام است و زرتشت یک بهانه دست استکبار است.

در خصوص احتمالی که در مورد ذوالقرنین بودن کوروش از تفسیر المیزان نقل می کنند نیز سبک علامه طباطبائی در تفسیر المیزان، تفسیر قرآن به قرآن است و شواهدی که قرآن در مورد ذوالقرنین مطرح می کنند هیچ یک در مورد کوروش صادق نیست مضاف بر اینکه اصلا ذوالقرنین پیامبر نبوده است. از سوی دیگر بسیاری از افرادی که روز هفت آبان را مطرح می کنند، نگاه اینها به ایرانِ پیش از اسلام با یک رویکرد ناسونالیستی است نه برای تکریم یکی از پیامبران الهی و متاسفانه از مبانی اساسی اینها افراط گرایی در بخش ناسیونالیستی می باشد که باعث ایجاد ضدیت با اقوام کرد و ترک و عرب شده و ملت را چند تکه کرده اند.

افراط گرایان این عرصه از داعش هم خطرناک ترند؛ در بحث داعش و وهابیت ما فقط دو سه شبهه داریم که وهابی ها ایجاد کرده اند ولی در بحث باستان گرایی و پان ایرانیست‌ها یک وقت من شبهات اینها را جمع کردم که  500 صفحه تیتر شبهات اینها علیه اسلام شد یعنی بدون هیچ درنگی به همه حوزه هستی شناسی و ایدئولوژیکی اسلام شبهه می کنند.

البته بسیاری از مردم که با برنامه های اینها همراه می شوند از کنه فکری و انحرافات عقیدتی شان آگاه نیستند و غالب مردم از سرعوامی‌گری در دام جاسوسان دشمن می افتند؛ مع الاسف مجمعی از سلطنت گراها و ضد انقلاب ها و منافقین،  اتاق های فکری و انجمن هایی دارند که اینها را مدیریت می کنند و به توده ملت خط غلط می دهند. به طوری که تعداد انجمن های اینها بسیار زیاد است و اینها در فضای سایبری نیز فعالیت های متعددی دارند.

باستان گرایان افراطی اعتقاد به آزادی اندیشه نیز ندارند و تا جایی که از دستشان بر بیاید مخالفین را حذف می کنند و حتی برای کنسل کردن هر نوع سخنرانی بر ضد عقایدشان، تمام تلاش خود را به کار می بندند. اینها تمام مخالفینشان را فیلتر می کنند و به کسی اجازه عرض اندام نمی دهند، تنها تیتر شبهات اینها علیه اسلام را جمع کرده ایم حدود ۵۰۰ برگه کاغذ شده است یعنی اینقدر اینها  خاصیت ضد اسلامی دارند.

اینها از طرفی روحیه پانفارسی و پان ایرانی دارند و از طرفی سلمان علیه السلام را جرثومه‌ای از تبار ابلیس می خوانند، چون سلمان زرتشتی بود که مسلمان شده است. به اسلام و خدای اسلام توهین می کنند  و به مردم می گویند اگر مجبور شوید روزی بین اسلام و ایران یکی را انتخاب بکنید؛ کدامیک را انتخاب می کنید!؟ با این سوالات دنبال ایجاد شکاف بین اسلام و ایران هستند.

این تفکر افراطی باستان گرا به تلوزیون و سینما نیز نفوذ کرده است؛ چندی پیش یکی از مجریان سرشناس سیما، در روز عید غدیر این عید را تبریک نمی گوید و روز تولد کوروش را که دو هفته بعد بود را تبریک می گوید! و آن را تبلیغ می کند، جالب است که در همان برنامه به ترک ها توهین کردند و لذا مدتی پخش آن برنامه ممنوع شد.

یکی از سریالهای سیما هم که در 36 قسمت در تابستان سال 95 پخش شد با همین مبانی این آقایان ساخته شده بود. در آن سریال یک شخصیتی مذهبی داشت که همه دائم به او می‌گفتند: مزخرف نگو...

گویا کار متدینین مزخرف گوئی در جامعه می باشد؛ در اثناء این سریال یکجا قناتی خشکیده می خواهند اصلاح کنند سراغ کسانی می روند که آنها لباس موبدان زرتشتی را پوشیده اند و تخت جمشید و مظاهر باستانی بسیار زیادی در این فیلم وجود دارد؛ تک تک این پلان ها مطلب برای گفتن دارد که وقت نیست اینها را باز کنیم.

در کارتون ها  اینها به طور گسترده فعالیت دارند یک برنامه کودک می سازند و شخصیتی با اسم مذهبی را خیلی گیج نشان می‌دهند از طرفی دیگر برنامه کودک می‌سازند که شخصی به نام "آریا" نقش قهرمان آن را بازی می کند...جالب است که در همه دروس ابتدائی تا دانشگاه پای این تفکر دیده می شود.

این طیف افراطی علیه همه مظاهر اسلام رگباری و ماهرانه شبهه راه می اندازند؛ توهین به اسامی اهل بیت علیهم السلام از محمد و علی و فاطمه و حسن و حسین تا اسم امام زمان (عج) کار عادی اینهاست، پیوند های زناشویی و عقد اسلامی را هم رد می کنند و یک پیوند ساختگی که ریشه تاریخی هم ندارد به نام "سبک آریایی" بنا کرده اند. رادیو آوای اصیل ایران برای اینها کار می کند، کتاب های متعددی چاپ کرده اند حتی در مورد پوشاک هم اعلام نظر می کنند که طرفداران ما این سبک لباس بپوشند که نمادهای اینها در آن نهادینه شده است، از انگشتر و گردنبند و هر چیزی که به ذهن شما بیاید اینها نمادسازی می‌کنند.در خارج از کشور سایت های متعددی در ترکیه و امریکا دارند.

کوروش ذوالقرنین نیست

در مورد ذو القرنین قرآن می فرماید: {آتیناه من کل شیئ سببا} ولی کوروش هرگز چنین نبوده است. این یعنی ذوالقرنین بر همه عوالم تسلط داشت قرائنی که در مورد ذوالقرنین وجود دارد هیچ کدام با کوروش نمی‌سازد و جالب است که شبکه های وهابی نیز مثل شبکه ماهواره ای کلمه و مجری هتاک و دروغ پردازش که هدفش تضعیف تشیع است می آید و از ذوالقرنین بودن کوروش حمایت می کند.

می گویند علامه گفته است که کوروش همان ذوالقرنین است در حالی که علامه فقط احتمال داده است نگفته او ذوالقرنین است و صرفا بیان احتمال بوده است.

پیامبران ایرانی یقینی دیگری داریم؛ سوال اساسی این است که چرا روی کوروش که یک شخصیت مجهول است تمرکز کرده اند!؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید محمد جعفری IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 4
    توجه کنید به آیه عذاب و پاداش ذالقرنین ایشان از جانب خداوند قدرت عذاب کردن و پاداش دادن را دارند که این غیرعادی مینماید و نظیر این اتفاق در هیچ برهه ای از تاریخ نیست چون به محض رسیدن به قوم غروب دستور بر عذاب و پاداش میدهد چنان که در تاریخ میدانیم حضرت نوح 900 سال مردم را بیم داد و هدایت کرد و در نهایت خدا عذاب را فرستاد نه هیچ شخصی ولی اینجا نه تنها خدا عذاب و پاداش نمیکند که حتی سرعت انجام این امر هم در تاریخ بی نظیر است که برای همین هم زمان این اتفاق به بعد از خاتم پیامبران که همه چیز به مردم گفته شده میرسد
  • سید محمد جعفری IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    0 8
    کوروش بر طبق کتیبه موجود مردم بابل را در بت پرستی آزاد گذاشته که خلاف فرمان خداست و او بنده خوبی نبوده و ویژگیی که در قرآن برای ذالقرنین آمده که پیامبر نبود ولی از خوبان بود را نفی میکند کوروش بالاخره علمی داشته و مردم یهود را میشناخته و یا به او شناسوندن توسط وزرا و مشاورانش که اونها یک ذواکارین دارن تو میتونی خودت را برای آنها معنی کنی و شروع به ساختن تندیس هایی در این باب از او نمودن شاید هم یهودیان در بند بابلیان به هنگام آزادیشان این تفکر را در هخامنشیان ایجاد کردند و اونها با آموختن این مطالب تندیسها را ساختند در هر صورت فتنه یهود در ورود به حریم پادشاهی هخامنشیان با زنی به نام استر که ملکه آن زمان شد که برادری با نام مردیخای داشت و تا توانستند از وزیران شایسته و مردم بیگناه ایران کشتند بر ما پوشیده نیست
  • مسلمانم IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    15 2
    چرا ايرانيان به مشاهير و مفاخرشان در ايران باستان از جمله زرتشت نبي و كوروش همان ذوالقرنين افتخار نكنند؟! در حاليكه به اثبات غرب و شرق از نظر علمي و تاريخي و عقلي رسيده! مگر اين افتخار سبب افزايش روحيه ملي گرايي و عزت ملي و افتخار به ايراني بودن در راستاي جلوگيري از تهاجم فرهنگي نميشود؟! چرا با مقدسات و عقايد اقليتها دشمني كنيم كه حق ناس است آهشان را در آوريم كه دشمني با اعتقادات آنها كه همگي يكتاپرست هستند سبب كاهش اتحاد و كاهش همبستگي در جامعه و دشمني بيشتر با اسلام ميشود؟! اتفاقا بايد به ايران باستان افتخار كنيم زيرا اجدادمان هستند زيرا در آيات متعدد قرآن و احاديث حضرت محمد و ائمه از ايرانيان باستان به نيكي ياد شده كه آنان را اهل علم و هنر و دينداري خطاب كردند و قومي قدرتمند و شجاع كه بخاطر همين ايرانيان دوستدار بني هاشميان شدند وگرنه اگر مثل اعراب جاهل بيسواد و بدون دانشمند بودند هرگز دانشمندان ايران تولد حضرت عيسي و محمد نبي بشارت نميدادند و هرگز پيرو علم و معرفت ائمه و محمد نبي نميشدند بر خلاف اعراب جاهل كه فقط دشمني ورزيدند زيرا بسيار نادان و بدون علم و بدون هنر و بدون دانشمند بودند.
  • سرباز IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    14 1
    مطابقترین شخص با ذوالقرنین همان کوروش ست که علامه هم در المیزان اشاره دارند که این احتمال از همه قوی تر است متاسفانه ....