چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
کنگره سراسری شعر عاشورایی و اولین همایش عکس و آیین عاشورایی

​حوزه/ مدیر عامل بنیاد بین المللی شعر و ادبیات داستانی کشور با اشاره به اینکه بسیاری از هنرهای اسلامی به نوعی مدیون مکتب عاشوراست، گفت: در بحث انتقال فرهنگ و مکتب عاشورا، شعر به خوبی توانست این واقعه مهم جامعه بشری را انتقال دهد و با جرات می توان گفت که شعر واقعه عاشورا را دوباره زنده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» دراستان کردستان، مراسم اختتامیه یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی و اولین همایش عکس و آیین عاشورایی پیش از ظهر امروز در شهرستان قروه با حضور مسئولان، هنرمندان کشوری و استانی برگزار گردید.

در این مراسم، مهدی قزلی، مدیر عامل بنیاد بین المللی شعر و ادبیات داستانی کشور اظهار داشت: عامل اصلی در ایجاد انرژی و شور در شعر عاشورایی همین مردم هستند که به هنرمندان این عرصه انرژی لازم را برای ادامه راه می دهند.

قزلی با اشاره به اینکه بسیاری از هنرهای اسلامی به نوعی مدیون مکتب عاشورا هستند، افزود: در بحث انتقال فرهنگ و مکتب عاشورا، شعر به خوبی توانست این واقعه مهم جامعه بشری را انتقال دهد و با جرأت می توان گفت که شعر واقعه عاشورا را دوباره زنده کرد.

این هنرمنددر ادامه سخنان خود تاکید کرد: خدماتی که عاشورا به شعر و بالعکس شعر به فرهنگ عاشورا داشت، قابل تامل و بررسی است، لذا باید در این زمینه متخصصان بیشتر تحقیق و واکاوی کنند.

وی در ادامه به تاثیر عاشورا بر روی شعر و دیگر هنرها اشاره کرد و بیان داشت: عاشورا توانست شعر در جامعه اسلامی را اعتلا ببخشد و به مرحله نبوغ برساند.

براساس اين گزارش در یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی و نخستین همایش آیین های عاشورایی قروه، بیش از 558 اثر از هنرمندان استانی و کشوری در بخش شعر، عکس، پرده خوانی و تعزیه حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha