سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سخنگوی الاحوازیون

حوزه/ سازمان حج و زیارت در توضیحاتی درباره خبر حوزه نیوز تاکید کرد: یعقوب شوشتری سخنگوی گروه تروریستی الاحوازیون از ایران به حج نرفته است.

در پی انتشار خبر «عملیات تروریستی اهواز در مراسم حج امسال طراحی شد» در خبرگزاری «حوزه»، مشاور رسانه ای نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت توضیحاتی برای حوزه نیوز ارسال کرده که به این شرح است:

 

در پی انتشارگزارشی در خبرگزاری حوزه مبنی براینکه عملیات تروریستی (31 شهریور ماه) اهواز در مراسم حج امسال طراحی شد، بررسی ها نشان می دهد که یعقوب شوشتری سخنگوی این گروهک ساکن دانمارک بوده و با توجه به سوابق نامبرده امکان آمدن به ایران را نداشته و هرگز ازطریق ایران به حج نرفته است.

یعقوب شوشتری (یعقوب حر التسطری) ساکن کپنهاگ دانمارک و سخنگوی گروهک الاحوازیون که درسال های اخیر برنامه ریزی های متعددی برای ناامن کردن اهواز به اجرا گذاشته و در جریان اعتراضات مردمی نیز در به خشونت کشیدن این اعتراضات نقش داشته است، براحتی می تواند در هر زمان از اروپا که مامن تروریست‌های مسلح ضد نظام است به عربستان سفر کند.

چنین مجموعه ای با تفکرات جدایی‌طلبانه و قومیتی که ازعربستان دستورمی گیرند و هیچ ملاحظه ای برای سفر به این کشور و ملاقات با سعودی ها ندارند ، لزومی ندارد که از مراسم حج برای پوشش سفر به عربستان و ملاقات با افسران اطلاعاتی سعودی استفاده کند.

گفتنی است گروهک تجزیه طلب وهابی الاحوازیون مقر اصلی شان در انگلستان و در شهر لندن است و در تشکیلات رهبری کننده آنها انجمن دوستی ایران و انگلیس وجود دارد. این گروهک که مغزمتفکرشان از لندن تغذیه می شود و به ‌صورت مستقیم دستورات را از سفارت عربستان دریافت می‌کند، عَلَم تجزیه طلبی را مجددا با سازماندهی انگلیس و آمریکا و حمایت برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای اجرایی کردن دستورات عربستان بدست گرفته است.

الاحوازیون خود از زیر مجموعه‌های جبهه التحریر و تحریرالأحواز است. گروه تحریر الأحواز درحقیقت مجموعه کوچکی است که به موازات سایر جریان‌های تروریستی در خارج اما مرتبط با داخل خوزستان، به اقدامات تروریستی دست می زند.

از سوی دیگر درحالی گروهک الاحوازیون مسئولیت حمله تروریستی اهواز را پذیرفت که منبع رسانه‌ای وابسته به گروه تروریستی داعش نیز این گروهک را مسئول این حادثه معرفی کرد.

اعماق ، رسانه وابسته به داعش اعلام کرد که نیروهای داعش این حمله را انجام دادند و حمله به مراسم رژه در شهر اهواز کار این گروهک بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha