پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سخنرانی آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، در مسجد امام جعفر صادق(ع) شهر چغادک

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور گفت: برای داشتن جامعه ای سالم باید دست مفسدان را از آن کوتاه کرد تا این جامعه یک جامعه ای سالم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از بوشهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، در مراسمی به مناسبت اربعین حسینی در بوشهر به جلوه های سیره نبوی در نهضت حسینی پرداخت و گفت: این عنوان، الهام گرفته از کلام امام حسین(ع) است.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری به اهداف امام حسین(ع) از قیام و نهضت عاشورا اشاره کرد و اظهار داشت: فلسفه حرکت سیدالشهدا(ع) از مدینه به مکه و سپس به کربلای معلی به خطر فساد در جامعه و تباهی در آن جامعه بود و امام حسین(ع) به عنوان یک امام می خواست به امت پیامبر سر و سامان دهد و آن را اصلاح کند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: برای داشتن جامعه ای سالم باید دست مفسدان را از آن کوتاه کرد تا این جامعه یک جامعه ای سالم شود.

آیت الله حسینی بوشهری علت دیگر  قیام و نهضت امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر دو اصل زمین مانده و فراموش شده است، جامعه را باید با این دو اصل مهم آشنا کرد تا راه درست را از نادرست بتوانند تشخیص دهند.

وی هدف سوم قیام اباعبدالله را ادامه دادن سیره پیامبر(ص) و امیر المومنین(ع) عنوان کرد و بیان داشت: سیره به معنای این است که اعمال، رفتار، ویژگی های نفسانی و سنت پیغمبر مورد توجه امام حسین(ع) بوده است و این سیره برای جامعه بشری حسن‌الخطاب می باشد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور سنت پیامبر را کمال الهی دانست و افزود: هدایت های پیامبر ریشه در وحی داشت، بدین معنا که خواست پیامبر همان خواست الهی است، بنابراین باید ها و نباید بر اساس سیره پیامبر بایستی باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه سیره پیامبر تحول بزرگی در جامعه ایجاد کرده است افزود: سنت امام علی(ع) هم چیزی جز سنت پیامبر و پیام الهی نیست و این سنت ها به همراه قرآن کریم تکیه گاه امروز ما محسوب می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha