چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
۱۳ آبان

حوزه/ فاطمه خوشدل پیرزن ۷۲ ساله‌ای که سوار بر ویلچر در راهپیمایی شرکت کرده بود، گفت: ۱۳ آبان روز بزرگ "مرگ بر آمریکا" است و امروز آمده ام تا به آمریکا ثابت کنم همچنان مردم این دیار پشت رهبرشان ایستانده اند و او را تنها نمی گذارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، امروز ۱۳آبان روز ملی استکبار ستیزی، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، روز دانش آموز و تبعید امام راحل(ره) به ترکیه به خاطر اعتراض به مصوبه کاپیتولاسیون آمریکایی است.

از صبح امروز و در حالی که چند ساعت به آغاز مراسم 13 آبان مانده بود خیابان‌ ابوذر بیرجند و خیابان‌های اطراف آن به دلیل سهولت در تردد و انجام بهتر مراسم مسدود و همچنین بنر و پارچه نوشته‌هایی در محکومیت سیاست های خصمانه آمریکا و عکس هایی از نحوه ورود دانشجویان به لانه جاسوسی درخیابان‌های این شهر نصب شده است.

مراسم 13 آبان با شعار «مرگ بر آمریکا» آغازشده و هم اکنون بسیاری از مردم بیرجند علی‌رغم برودت هوا به همراه خانواده‌های خویش در مراسم این روز شرکت کرده‌اند و روز حماسی دیگری را در تاریخ به ثبت رساندند.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی در جمع راهپیمایان 13 آبان و در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» اظهار کرد: سه واقعه کشتار دانش آموزان توسط رژیم شاهنشاهی، تبعید امام خمینی (ره) و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان ماه سبب رقم خوردن این روز تاریخی و مبارزه با استکبار جهانی شد.

وی با بیان این‌که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و همواره در فرمایشات امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب این مهم تذکر داده شده است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در طول سال‌های انقلاب اسلامی ایران هرگز نتوانسته و نمی توانند اقتدار این نظام الهی را ببینند و به همین دلیل هیچگاه از دشمنی با ملت شریف ایران دست برنداشته است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بر کسی پوشیده نیست که کشور ایران، کشوری است که بر اساس اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه های دینی، تحمل استکبار را ندارد، در صورتی که برای استکبار جهانی فقط منافع خودشان و رژیم صهیونیستی مهم است.

حجت الاسلام نوفرستی، اقتدارنظام جمهوری اسلامی ایران را برای استکبارجهانی قابل تحمل ندانست و یادآور شد:13 آبان، روز استکبار‌ستیزی بوده و موضوع استکبارستیزی نیز از دیرباز در مکتب اسلامی ما وجود داشته است.

وی ضمن قدردانی از ملت شریف ایران به جهت حضور پرشور در راهپیمایی بزرگ 13 آبان، متذکر شد: ملت ایران با درس گرفتن از عاشورای حسینی و مکتب بزرگی که استکبار را بر نمی تابد از نظام و انقلاب خود دفاع می کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان این مهم که مبارزه با استکبار مربوط به یک دوره خاص نیست، ابراز کرد: همانطور که اشاره شد مبارزه با استکبار واژه قرآنی است که ریشه در قرآن و فرهنگ الهی دارد.

حجت الاسلام نوفرستی ادامه داد: مردم همه ساله 13 آبان ماه با حضور در راهپیمایی این روز نشان داده‌اند که ظلم نمی‌پذیرند، بویژه امسال که آمریکا برای این ملت خط و نشان کشیده است و برنامه‌ریزی کرده که ملت شریف ایران شاهد جشن 40سالگی پیروزی انقلاب اسلامی نباشد که باید بگوئیم کور خوانده است.

وی تصریح کرد: حضور مردم در راهپیمایی 13آبان، تودهنی محکم به استکبار و در راس آن آمریکا و انگلیس است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به این مهم که آمریکا از ابتدای انقلاب اسلامی همه توان خود را برای نفوذ و زمین‌گیر کردن ایران به کار گرفته‌ است، ابراز کرد: در 25 بهمن 1357 عده‌ای برای اولین بار وارد سفارت آمریکا شدند اما آن روز امام راحل(ره) دستور برای خروج تسخیر کنندگان دادند.

حجت الاسلام نوفرستی با طرح این سؤال که چرا امام خمینی(ره) تسخیر اول لانه جاسوسی را تایید نکردند، اذعان داشت: دلیل این امر آن بود که تسخیر سفارت آمریکا در ابتدا توسط عده‌ای انجام شد که در مسیر منافع انقلاب نبود و این هوشمندی امام خمینی(ره) بود که اجازه نداد هر کسی کشور را به سمت بحران ببرد و به آمریکا مانند سایر کشورها فرصت داد تا کارهای خود را دنبال کند.

وی ادامه داد: در 13 آبان 58 یعنی تسخیر لانه جاسوسی برای بار دوم و توسط دانشجویان پیرو خط امام راحل(ره) مورد حمایت قرار گرفت و حدود 70 سند محرمانه که نشان دهنده خباثت های دولت آمریکا علیه ملت ایران و فعالیت های مخفی سازمان اطلاعاتی آمریکا در ایران بود، کشف شد و امام خمینی(ره) از این اقدام دانشجویان به عنوان انقلاب دوم یاد کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی به حادثه بزرگ کودتای 28 مرداد 1332 و اشتباه دکتر مصدق که با ساده اندیشی برای مقابله با انگلیس به دامن آمریکا پناه برد و سازش کرد نیز اشاره‌ای کرد و افزود: بر کسی پوشیده نیست که در نهایت، آمریکا با احیا و بازگرداندن شاه پهلوی 25 سال زمینه طاغوت را در ایران فراهم کرد.

حجت الاسلام نوفرستی ضمن اشاره بر تلاش آمریکا در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی درراستای بازگشت شاه خائن اشاره کرد و گفت: دشمن ما هرگز عقب نشینی نکرده و به تعبیر امام راحل(ره) آمریکا همان گرگ و شیطان بزرگ است که در طول انقلاب جنایات بسیاری را علیه ملت ایران مرتکب شده است.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس که صدام 8 سال جنگ را بر ایران تحمیل کرد، امام راحل(ره) فرمودند "دست آمریکا از آستین صدام و رژیم بعث عراق بیرون آمده است".

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه امروزالگو گرفتن از انقلاب اسلامی در دنیا یک امر مسلم است، متذکر شد: جهان در پیچ تاریخی قرار دارد که به نفع اسلام رقم می‌خورد اما باید توجه داشت که دشمن هرگز عقب‌نشینی نمی‌کند و نوع مبارزه خود را به جنگ نرم تغییر داده است.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه عمده تلاش دشمن آن است که با نفوذ فرهنگی، امنیتی و سیاسی در ایران اسلامی به بهانه‌های مختلفی مانند هسته‌ای و برجام نفوذ کند، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است آن است که نباید مسئولان و مردم از توطئه های دشمن لحظه‌ای غفلت داشته باشند و بایستی با بصیرت و هوشمندی، از ولایت فقیه خالصانه پیروی و حمایت کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه دشمنان به فکر توطئه بزرگ هستند، ادامه داد: ملت ایران با ایستادگی و تقدیم 230 هزار شهید در دوران دفاع مقدس و با آگاهی و بصیرت در فتنه سال 88، دشمنان را شکست دادند.

حجت الاسلام نوفرستی یادآور شد: به لطف و فضل پروردگار، آمریکا هرگز نمی‌تواند به واسطه حضور آگاهانه و پیوند عمیق مردم با ولایت و آموزه‌های قرآن و اسلام به اهداف شوم خود علیه ایران اسلامی برسد.

تا وقتی مردم پشتیبان ولایت فقیه باشند، آمریکا هیچ غلطی نمی‌کند

حجت الاسلام علی ابطحی مدیر مدرسه علمیه جعفریه قاین نیز در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» بیان کرد: 13 آبان نشانه آزادگی و آزاد مردی و زیر بار ظلم نرفتن است واین همان فرمایش امام حسین(ع) است که فرمودند "هیهات منا الذله".

وی افزود: یکی از حوادث و رویدادهای بسیار تاثیرگذار در تاریخ و سرنوشت انقلاب اسلامی، تسخیرلانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان سال 58 به دست دانشجویان پیرو خط امام راحل (ره) بود.

مدیر مدرسه علمیه جعفریه قاین با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) از 13 آبان به عنوان انقلاب دوم ملت ایران یاد کرده است، افزود: حدود 40 سال است که دشمنان انقلاب اسلامی در راستای کم رنگ کردن 13 آبان از تاریخ این انقلاب، دست به هر اقدامی زده‌اند و تاکنون هزینه های بسیاری در این راه صرف کرده اند، ولی به لطف خداوند هرگز به نیات پلید خود نرسیده اند.

وی با اشاره به حساسیت بزرگداشت 13 آبان ماه امسال و تهدیدات آمریکا، ابراز کرد: درمورد تهدیدات آمریکا در بحث تحریم‌های نفتی و مسائل دیگرباید بگوئیم که تا وقتی مردم پشتیبان ولایت فقیه باشند، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند البته مشروط به آنکه مردم پیاده نظام آمریکا نباشند و تحت تاثیر تهدیدات این کشورقرار نگیرند.

مدیر مدرسه علمیه جعفریه قاین با تاکید بر اینکه یوم الله 13 آبان و راهپیمایی امسال قطعا تاثیرات سیاسی خود را برمنطقه و جهان خواهد گذاشت، تبیین کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اهمیت راهپیمایی سراسری 13 آبان می فرمایند: "اوّلین مضمون سیزده آبان عبارت است از رویارویی رژیم آمریکا با نهضت اسلامی و بیداری اسلامی".

حجت الاسلام ابطحی ضمن تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی امروز، گفت: ملت شریف ایران با حضورشان در این راهپیمایی، مشت محکمی بر دهان استکبار و آمریکا می‌زنند.

پاسخ کوبنده مردم به تهدیدات آمریکا

در ادامه علی حسینی، دانشجوی دانشگاه پیام نور بیرجند به عنوان یکی ازشرکت کنندگان این راهپیمایی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» با بیان اینکه راهپیمایی 13 آبان پاسخ کوبنده مردم به تهدیدات آمریکا است، تبیین کرد: مردم پشتوانه نظام جمهوری اسلامی هستند و حضور مردم در تمامی صحنه‌ها، خدعه و نیرنگ دشمنان را نقش بر آب کرده و می‌تواند در ادامه نیز توطئه‌های آنان را خنثی کند.

وی افزود:حضور پرشوردرراهپیمایی 13 آبان یکی از تجلیات قدرت نظام جمهوری اسلامی است.

۱۳ آبان متعلق به همه ملت ایران است

فاطمه خوشدل پیرزن 72 ساله‌ای که سوار بر ویلچر در این راهپیمایی شرکت کرده نیز در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» اظهار کرد: 13 آبان یک روز بزرگ و به یاد ماندنی است و به همین دلیل از آن به عنوان "یوم الله" یاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز 13 آبان تنها متعلق به دانش‌آموزان و دانشجویان نیست بلکه متعلق به همه ملت ایران است، ابراز کرد: حضور حداکثری مردم در مراسم امروز، نشانگر ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی آمریکا است.

این پیرزن معلول ادامه داد: 13 آبان روز بزرگ "مرگ بر آمریکا" است و امروز آمده ام تا به آمریکا ثابت کنم همچنان مردم این دیار پشت رهبرشان ایستانده اند و او را تنها نمی گذارند.

تا آخرین نفس نیز پشتیبان ولایت فقیه خواهیم بود

احمد محمدی کاسب 65 ساله بیرجندی نیز در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» اظهار داشت: 13 آبان یکی از روزهای مهم و به یادماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی است که چندین حادثه را در دل خود جای داده است و روز استکبار جهانی نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه آمریکا و استکبار همیشه با ملت‌های مسلمان از جمله ملت ایران دشمن بوده و هستند، ابراز کرد: همه ما در راهپیمایی این روز بزرگ شرکت کرده‌ایم که به آمریکائیان بفهمانیم که از تهدیدهای آنان هیچ گونه واهمه‌ای نداشته و پشتیبان ولایت فقیه هستیم.

این کاسب بیرجندی ادامه داد: همگی ما تربیت یافته بزرگ مردی هستیم که دنیا را تکان داد و تا آخرین نفس نیز پشتیبان ولایت فقیه خواهیم بود.

۱۳ آبان روز اعلام عزت ایران و ایرانی

پریسا اکبری یکی از دانش‌آموزان بیرجندی شرکت کننده در راهپیمایی امروز نیز روز 13 آبان را روز اعلام عزت ایران دانست و یادآور شد: حضور گسترده مردم در مراسم این روز، نشان ‌دهنده جدیت ملت ایران در مقابله با استکبار جهانی است.

وی از یوم الله 13 آبان به عنوان یک روزملی و مذهبی یاد کرد و متذکرشد: حضور حداکثری درراهپیمایی این روز پاسخ محکم و قاطعی به آمریکا و رئیس جمهور دیوانه آن خواهد بود.

این دانش‌آموز بیرجندی از شرکت در راهپیمایی 13 آبان به عنوان یک تکلیف دینی و انقلابی یاد کرد و گفت: بیان جنایت‌های آمریکا توسط سخنرانان این روز بزرگ باعث آشنایی بیشتر نسل جوان با جنایت‌های این کشور می‌شود.

گزارش: فرزانه احمدی
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha