جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه آنچه آمریکایی‌ها امروز دنبال می‌کنند و اروپا نیز با تمام توان با آنها هم نوایی دارد، فشار آوردن بر ملت بزرگ ایران است، گفت: این فشار توسط آن‌ها در سه حوزه آغاز شده و قصد دارند که ملت ما را در رسیدن به اهدافشان دچار ناامیدی و یاس کنند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و نماینده مردم خراسان‌ جنوبی در مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر امروز در جمع راهپیمایان ۱۳ آبان در بیرجند، اظهار کرد: ۱۳  آبان در خاطر ملت ایران حوادثی را به یاد می‌آورد که هر کدام از این حوادث نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت ایران با استکبار است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ۱۳آبان یادآور خون شهدای دانش‌آموزان و دانشجویانی است که در راه مبارزه با استکبار بر زمین ریخته شد.

تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به اینکه واژه استکبار یک مضمون نکوهیده در قرآن کریم است، تصریح کرد: اگر کسی خود را برتر از دیگران دانسته و دیگران را مجبور به اطاعت از خویش کند، قطعا دارای روحیه استکباری است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه در قرآن کریم از ابلیس و نمرود به عنوان انسان‌های مستکبر یاد شده، افزود: روحیه استکبار‌ستیزی همواره مورد مذمت قرآن بوده است‌.

وی با اشاره به این مهم که از صدر اسلام تاکنون، حق و باطل در مقابل یکدیگر قرار داشته‌اند، یادآور شد: انسان‌ها همواره بایستی حق را شناخته و حق‌بینی و خدامحوری را در صدر کار خویش قرار دهند.

نماینده مردم خراسان‌جنوبی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: توجه به خدا و خدامحوری علاج همه دردهای بی‌درمان بشریت است، چرا که اگر انسان به خدا بیندیشد، بر اساس آیات الهی بهترین جایگاه برای وی در نظر گرفته می‌شود و از ملائکه بالاتر قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با تاکید بر اینکه داشتن روحیه استکبارستیزی سبب نابودی انسان‌ها می‌شود، عنوان کرد: همه انبیای و کتب الهی برای این آمده اند که انسان از طغیان بپرهیزد و بندگی خدا را پیشه راه خود گرداند.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، متذکر شد: بر کسی پوشیده نیست که انقلاب اسلامی با برافراشته‌ کردن پرچم توحیدی، مردم را به خدا دعوت کرد، چرا که توجه به سیره علوی و فاطمی اساس این انقلاب بوده است.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: دشمنان از روز اول در مقابل انقلاب اسلامی صف‌آرایی کردند، همچنین از طرفی دانش‌آموزان و دانشجویان بر اساس خودخواهی و نفی‌ استکبار به میدان آمدند و تولی‌ و تبری‌ را مطرح کردند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان این مطلب‌ که انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی با بصیرت‌آفرینی در ۲۲ بهمن‌ماه سال ۵۷ به پیروزی رسیده و نفی‌ استبداد شد، بیان کرد:  آنچه مسلم است آن است که از همان زمان تاکنون‌ دشمنی استکبار و آمریکا با ملت شریف ایران ادامه داشته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه سفارت آمریکا همچنان همانند یک لانه جاسوسی در کشور ما توطئه می‌کرد، اذعان داشت: امام راحل(ره)از این روز بزرگ به عنوان انقلاب دوم یاد کرده‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه اینجا سؤال پیش می‌آید که آیا با اشغال لانه جاسوسی خودخواهی‌های آمریکا پایان یافته است؟ یادآور شد: در پاسخ به این سؤال باید بگوئیم خیر، دشمنی آمریکائیان همچنان ادامه دارد؛ دشمن ۸سال جنگل تحمیلی را به وجود آورد و وقتی که به این نتیجه رسید که با جنگ سخت به نتیجه‌ای نمی‌رسد به طراحی جنگ نرم پرداخت و بعد از پرس و جو و بررسی در دانشگاه‌ها فهمید که با جنگ نرم نیز راه به جایی نمی‌برد‌ لذا تحریم ملت ایران را که تلفیقی از جنگ سخت و نرم‌ است را طراحی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به توانمندی‌های ملت شریف ایران، ابراز کرد: تجربه ۴۰ساله ما و کشورهای منطقه ثابت کرد که کشور ما در همه صحنه‌ها حرفی برای گفتن دارد .

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی پرچم توحیدی را برافراشته و مردم را دعوت به سوی خداوند کرد، اظهار داشت: اساس انقلاب بر اساس عبودیت پرودگار متعال و خود را بنده خدا دانستن است.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر این مطلب که مستکبرین و زیاده خواهان، مردمی را که حرف از خداوند بزنند و نفی استکبار و استعمار کنند را بر نمی تابند، خاطرنشان کرد: دانش آموزان و دانشجویان بر اساس خدا خواهی و نفی استکبار به میدان آمده‌اند و این روز مهم تا ابد در تاریخ ایران و دنیا ماندگار می‌ماند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه آنچه آمریکایی‌ها امروز دنبال می‌کنند و اروپا نیز با تمام توان با آنها هم نوایی دارد، فشار آوردن بر ملت بزرگ ایران است، متذکر شد: این فشار توسط آن‌ها در سه حوزه آغاز شده و قصد دارند که ملت ما را در رسیدن به اهدافشان دچار ناامیدی و یاس کنند، اما تجربه 40 ساله برای ملت ما این نکته را ثابت کرد که نمی‌توانند در اراده ما کوچک‌ترین خدشه ای وارد کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: در منطقه خاورمیانه و در جهان اسلام تاکنون آمریکا توطئه های بیشماری داشته، اما خوشبختانه نتوانسته در نقشه های خود موفق باشد.

تولیت آستان قدس رضوی، مولفه مهم اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را، مردم همیشه در صحنه دانست و گفت: اعتقاد ما بر این است که با اتکا‌ به خداوند، اعتماد به نفس و نیروی انسانی کارآمد، باید چشم را از ابرقدرت‌ها و کشورهای بیگانه برداشته و به توانایی‌های ملت چشم بدوزیم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ادامه داد: ضربه‌هایی که تاکنون متوجه ما بوده نیز به دلیل آن است که برخی اوقات به کشورهای دیگر چشم داشته‌ایم و از توانمندی‌های خود غافل بوده ایم.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که ایستادگی و مقاومت ملت ایران سبب عقب‌نشینی دشمنان شده و آنان حساب کار خویش را خواهند کرد، افزود: کوتاه آمدن و تسلیم شدن ما، دشمن را برای مقابله با ملت ایران مقاوم تر خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی‌ اضافه کرد: راه مقابله با دشمن تنها ایستادگی و مقاومت است، چرا که اگر دادگاهی عادلانه تشکیل شود کسانی که خود را در راس قدرت های جهانی می دانند ناقضان حقوق بشرند و بایستی محاکمه شوند.

وی در پایان گفت: ملت با صلابت ایران در روز ۱۳ آبان ماه با سالار شهیدان (ع) و انقلاب اسلامی پیمان می بندند که در ایستادگی با دشمن هیچ تردیدی به دل راه نداده و از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

انتهای پیام/ا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha