جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت‌الله نوری همدانی گفتند: مسئله اقتصادی امر مهمی است و قرآن به همین سبب تا کید به امر زکات دارد؛ متأسفیم که برای هزار دینار عراقی تقریباً باید ۱۳ هزار تومان بدهیم و پول ما این‌قدر کم‌ارزش شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با رئیس ستاد اربعین و هیئت همراه ضمن تسلیت ایام، بیان کردند: هر قدم و فکر و فعالیتی درراه اربعین حسینی دارای فضیلت بالایی است.

معظم له تصریح کردند: جریان مدیریت بسیار امر مهمی به‌ویژه در مکتب تشیع است، در زمان وجود نبی مکرم اسلام (ص) خود ایشان و بعد از ایشان از سوی امامان شیعه و امروز این امر محول به نائبان بر حق آن‌ها شده است.

حضرت آیت‌الله  نوری همدانی گفتند: داستان‌های قرآنی برای ما عبرت‌آموز هستند، اول ما باید عبرت‌ها قرآنی را مطالعه کنیم و ببینیم که اسلام از ناحیه مدیرت صحیح پیشرفت کرده و هرکجا که ضرر کرده مشکلات مدیریت سبب آن بوده است.

ایشان مطرح کردند: در جنگ احد اگر از فرمانده تبعیت می‌شد آن مشکل به وجود نمی‌آمد، ما باید در مرحله نخست به فکر مدیریت صحیح و کسانی که دارای فکر مدیریتی هستند فعالیت کنیم.

این مرجع تقلید تبیین کردند: گرفتاری‌ها بیش‌تر ازاینجا نشاءت می‌گیرد که فکر صحیح و مدیریت قوی وجود نداشته باشد، اربعین دارای ابعاد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است که باید در مدیریت‌ها لحاظ شود.

ایشان اذعان داشتند: مسئله اقتصادی امر مهمی است و قرآن به همین سبب تا کید به امر زکات دارد؛ متأسفیم که برای هزار دینار عراقی تقریباً باید 13 هزار تومان بدهیم و پول ما این‌قدر کم‌ارزش شده است.

حضرت آیت‌الله  نوری همدانی تأکید کردند: از کاهش ارزش پول ملی در عراق به‌ شدت ناراحت شدم و چرا باید این‌گونه باشد، ازاین‌رو مدیریت اقتصادی در این برهه از زمان خیلی مهم است و باید از همه جهات ملت ایران باعزت در اربعین حاضر شوند و همه موکب‌ها باید باهم هماهنگ باشند.

ایشان خاطرنشان کردند: مسئله سیاسی‌کار سیدالشهدا (ع) بود، ما می‌خواهیم از سیدالشهدا (ع) درس بگیریم و با تفکر امام حسین (ع) با دنیا سخن بگوییم و دشمنان اسلام همچون آمریکا و اسرائیل و آل سعود باید از اجتماع مسلمین در اربعین ترس داشته باشند.

این مرجع تقلید با اشاره به حضور میلیونها نفر در راهپیمایی اربعین ابراز داشتند: این تعداد انسان نرفتند که تنها یک سلام بدهند؛ بلکه رفتند با تفکر اهل‌بیت (ع) و استکبارستیزی آشنا شوند و باید همه این‌ها جمع شوند و با خطیبان قوی، تفکر اسلام را بیان کنند و به ترامپ، استکبار ستیزی مسلمین را نشان دهند.

ایشان ادامه دادند: ما باید سال آینده حتماً این کار را بکنیم و در یک روز همه را زیر پرچم اسلام جمع کنیم،

حضرت آیت‌الله  نوری همدانی مطرح کردند: صداوسیما نواقصی دارد، باید همه‌روزه اربعین را نشان دهند، این رسانه‌ها باید درباره بیکاری و گرفتاری مردم بگویند و این‌ها همه از نواقص صداوسیما به شمار می‌رود.

ایشان با اشاره به اهمیت ترویج مسائل فرهنگی در اربعین بیان داشتند: ما باید همراه خود چند هزار خطیب سخنور داشته باشیم و مبانی اسلامی را ترویج دهیم.

ایشان در پایان گفتند: به امید خدا با ایجاد هماهنگی‌های بین نهادها سال آینده مژده‌های خوبی را بعد از برنامه اربعین برای ما بیان کنید.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha