جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 سید محمد سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم با بیان این که مدعیان جدایی دین از سیاست، عاملان مهجور ماندن قرآن هستند، گفت: اگر قرآن کریم در میان ما مهجور نبود وضعیت فعلی سرزمین‌هایی از جمله یمن، اینگونه نبود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به اینکه نگاه هم‌افزایی و حمایت از فعالان قرآنی موجب پیشرفت و تحقق اهداف می‌شود، اظهار کرد: شورای توسعه فرهنگ قرآن به هیچ جناح خاصی نگاه ندارد و به همه مجموعه‌ها و دستگاه‌ها با یک دید می نگرد.

وی با بیان اینکه نقش قرآن در عرصه‌های مختلف جامعه اسلامی باید قابل مشاهده باشد، عنوان کرد: افرادی که مدعی عشق و محبت به پیامبر اسلام(ص) و اهل‌بیت(ع) هستند، باید در متن زندگی خود جایگاه قرآن کریم را مشخص کنند.

رئیس شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم خاطرنشان کرد: جای قرآن کریم در قلب انسان‌هاست و اگر به این جایگاه برسد می‌تواند همه زندگی افراد را مورد تاثیر قرار دهد؛ رسیدن قرآن به جایگاه اصلی خود نیازمند تدبیر، تفکر و عمل است.

وی با تاکید بر اینکه مدعیان جدایی دین از سیاست عاملان مهجور ماندن قرآن هستند، گفت: اگر قرآن کریم در میان ما مهجور نبود وضعیت فعلی سرزمین‌هایی از جمله یمن اینگونه نبود؛ برخی از زندگی‌ها به اسم قرآنی است؛ اما در حقیقت یهودی و غربی است.

امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه دلسوزی و دغدغه‌مند بودن موجب انجام کارهای جهادی می‌شود، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم قرآن را از مهجوریت در امان نگه‌داریم باید به صورت جهادی امور مورد نیاز را دنبال کنیم.

انتهای یام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha