جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله واعظ موسوی

حوزه/ رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم، با انتقاد از روند مجوزات علمی در کشور و نادیده گرفتن قدرت علمی حوزه در بیان کرد: از یکی از سوالات مهمی که در این عرصه مطرح است این است که حوزه های علمیه که بیش از ۱۲ قرن سابقه دارد از نظر مدارک و درجات علمی مستقل نیست و برای گرید علمی مجلات علمی خود نیازمند مجوزهای دیگر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی در ششمین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم که با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی،شب گذشته  در بیت علامه طباطبایی برگزار شد، تبلیغ را رسالت اصلی حوزویان دانست و گفت: امروز نیز به واسطه وسایل ارتباطی جدید وظیفه طلاب و مبلغین نیز سخت تر شده است.

وی افزود: مقام معظم معظم رهبری یکی از مهمترین رسالت ها و وظایف حوزه را مساله تبلیغ و استفاده از مبانی عمیق قرآن کریم و اهل بیت(ع) و انتشار آنها به همه مردم بیان کرده اند.

این استاد حوزه علمیه قم، اظهارکرد: حرکت نخبگانی حوزه در مرزهای علوم همیشه باعث افتخار بوده است و به همین جهت در این عصر نیز باید در این مرز ها حرکت کنیم؛ به همین سبب انجمن های علمی که به شکل (ان جی او) فعالیت می کنند مکانی برای تجمیع نخبگان برای حرکت به سوی فتح قله های علم هستند.

رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه بیان کرد: انجمن علمی تبلیغ و ارتباطات حوزه نیز به شکل ستادی فعالیت می کند و نخبگان حوزه در این عرصه را گرد آورده است که بتوانند در این عرصه ها به پژوهش های عمیق و کاربردی دست بزنند و در اینجا نیز از تمام نخبگان علمی حوزه دعوت می کنیم که در این انجمن حضور یابند.

وی گفت: متاسفانه هنوز آنچنان که باید و شاید در عرصه تبلیغ قرآنی فعال نبوده ایم؛ تبلیغ و منبرها باید به شکل قرآنی ارایه شودو تبلیغی که در آن قرآن جایگاهی نداشته باشد قطعا دارای یک خلأ بزرگ است که باید جبران شود.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با انتقاد از روند مجوزات علمی در کشور و نادیده گرفتن قدرت علمی حوزه در بیان کرد: از  یکی از سوالات مهمی که در این عرصه مطرح است این است که حوزه های علمیه که بیش از 12 قرن سابقه دارد از نظر مدارک و درجات علمی مستقل نیست و برای گرید علمی مجلات علمی خود نیازمند مجوزهای دیگر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha