پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ تودیع و معارفه رئیس جامعة المصطفی العالمیه

حوزه/ آیت الله اعرافی مدیریت عظیم و والایی در این مرکز داشته است و با ذهن باز خود این مرکز را اداره کرده است؛ ایشان عالمی وارسته و متخلق و متفکر، دارای سعه صدر، جهان شناس، مدیری توانا، حکیم و دوراندیش، رفیق صمیمی همه همکاران، صبور و بردبار و شخصیتی پرکار است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عباسی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جامعه المصطفی(ص) در مدرسه عالی امام خمینی(ره) با تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر(ع)، گفت: مهدویت نقطه آخرین امید همه انسان هاست.

وی با تقدیر از فعالان جامعه المصطفی و اعضای هیأت امنا افزود: توفیقات عظیم المصطفی(ص) به لطف حق و حضرات معصومین(ع) و ارشادات مقام معظم رهبری و مساعدت همه ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی و اعضای این حوزه مقدسه حاصل شده است.

رئیس جامعه المصطفی(ص) بیان کرد: المصطفی از حسنات انقلاب اسلامی و حوزه های علمیه است؛ این مرکز بر بنیان های عمیق حوزه های علمیه در تاریخ بنا شده است و ویژگی ها و شاخصه هایی دارد که آن را به عنوان یک مجموعه صاحب پیام معرفی کرده است؛ یک مرکز آموزشی و پژوهشی است که رسالت آن برای همه عالم است؛ این مرکز نام گرفته از حضرت رحمه للعالمین است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی اظهار کرد: جمع بین اصالت ها و توجه به ریشه های اصیل حوزه مقدس و توجه به نیازهای زمان، آموزش معارف اهل بیت(ع) و توجه به مسایل امت اسلامی، تقریب بین مذاهب، مبشر پیام های عمیق انسانی و معنوی و عقلانی برای همه بشریت در جای جای جهان از مهمترین اصول المصطفی بوده اند و رشته های المصطفی نیز با ملاحظه زیست بوم های جهان تدوین شده است؛ امروز بیش از 160 رشته در جامعه المصطفی در حال اجراست که در تحول آموزشی به بیش از 400 رشته ارتقاء خواهد یافت.

وی افزود: مقام معظم رهبری در پیام تاسیس این مرکز بیان کردند که این نهاد باید تراز برجسته ای از عالمان را متناسب بر نیازهای جهان تربیت کند؛ آموزش مذاهب و ادیان و آموزش های مقارن همیشه در برنامه های المصطفی(ص) وجود داشته و استمرار خواهد یافت؛ این مرکز بزرگترین مرکز آموزش زبان و ادبیات فارسی نیز بوده است.

رئیس جدید جامعه المصطفی(ص) بیان کرد: صدها هزار نفر زبان فارسی و زبان انقلاب اسلامی را در این مرکز آموخته اند؛ محتوای گفتمان المصطفی، گفتمان انقلاب اسلامی شامل معنویت، عقلانیت و عدالت است که آینده روشن بشر نیز تحقق همین گفتمان است.

وی گفت: امروزه المصطفی به عنوان یک نهاد شناخته شده در عالم مورد توجه است؛ این مرکز امروزه جزو اتحادیه های علمی بزرگ  جهان است و کنفرانس های بزرگی در جهان برای شناخت این مرکز برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی اظهار کرد: بی گمان عوامل مختلفی در این موفقیت دخالت داشتند که اولین آن، ارشادات مقام معظم رهبری بوده که همیشه محبت و ارشادات ایشان رهگشای این نهاد عظیم بوده است؛ تلاش و مجاهدت صدها و هزاران نفر از مدیران و اساتید و شخصیت های برجسته ای که در سراسر جهان در خدمت این هدف والا بوده اند.

وی افزود: آیت الله اعرافی مدیریت عظیم و والایی در این مرکز داشته است و با ذهن باز خود این مرکز را اداره کرده است؛ ایشان عالمی وارسته و متخلق و متفکر، دارای سعه صدر، جهان شناس، مدیری توانا، حکیم و دوراندیش، رفیق صمیمی همه همکاران، صبور و بردبار و شخصیتی پرکار است؛ وجود مبارک ایشان در هرجایی که باشد منشأ خیرات و برکات فراوان است.

رئیس جدید المصطفی در پایان گفت: المصطفی مشی حکیمانه این مدیر توانا را ادامه می دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha