سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
بازار و رسالت های طلبگی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سهرابی گفت: دوره آموزشی «بازار و رسالت های طلبگی» شامل ۲۰ ساعت کلاس کارگاهی است. در این کارگاه ابعاد اقتصادی بازار برای طلاب تشریح و هویت دینی، فرهنگی و اجتماعی بازار تهران بررسی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر سهرابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به برگزاری دوره آموزشی «بازار و رسالت های طلبگی» در خانه طلاب تهران، گفت: خانه طلاب تهران مسئولیت برگزاری این دوره را بر عهده دارد و هدف از برگزاری آن جستجوی رهیافت هایی برای ورود موثر تبلیغی طلاب به بازار است.

مدیر خانه طلاب تهران با اشاره به سابقه تاریخی روابط حوزه و بازار، تصریح کرد: با نگاهی به گذشته روابط بین بازار و حوزه می بینیم که علماء و طلاب حضور پررنگی در بین بازاریان داشته اند و مدارس علمیه ای که در بازار تاسیس می شدند و ارتباط بازاریان با این مدارس، فضای فرهنگی و روابط تعاملی مناسبی را به وجود آورده بود.

وی افزود: ما می توانیم ثمرات این روابط تاریخی را در پشتیبانی بازاریان از انقلاب اسلامی بینیم و در ادامه نیز پشتیبانی خیرین بازار را در دفاع مقدس شاهد باشیم. همچنین در طول سالیان گذشته نیز حمایت های بازاریان از فعالیت های فرهنگی و کمک به محرومین و مستضعفین جامعه را داشته ایم و این کمک ها و حمایت ها همواره بوده و ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سهرابی با بیان این که بازار ایران تنها یک قطب اقتصادی صرف نیست، عنوان داشت: بازار تهران ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی گسترده ای دارد و یکی از اهداف ما در برگزاری دوره، آشنایی طلاب با ابعاد مختلف بازار و تبیین ضرورت حضور تعاملی طلاب در بازار با رویکرد فرهنگی و تبلیغی است.

وی گفت: اغلب طلاب، بازار را به عنوان یک نهاد اقتصادی می شناسند و این که مثلاً بازار در یک خرید و فروش کالا خلاصه می شود در حالی که واقعیت بازار شامل ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است و حتی در شرایطی ممکن است ابعاد امنیتی نیز پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین سهرابی در ادامه با اشاره به جزئیات دوره، گفت: دوره شامل 20 ساعت کلاس کارگاهی است. در این کارگاه ابعاد اقتصادی بازار برای طلاب تشریح و هویت دینی، فرهنگی و اجتماعی بازار تهران بررسی می شود.

مدیر خانه طلاب تهران ادامه داد: دیدار طلاب از محیط بازار و مراکز تاریخی آن و حضور در مدارس علمیه بازار و دیدار با برخی معتمدین و تشکل های صنفی بازار از جمله برنامه های پایانی این دوره خواهد بود.

وی افزود: همچنین نشست ایده پردازی ویژه شرکت کنندگان برگزار خواهد شد و چنانچه ایده های خوب تبلیغی و فرهنگی پیشنهاد داده شود خانه طلاب تهران برای تحقق این ایده ها در حد توان پشتیبانی های مادی و معنوی خواهد داشت. 313/42

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha