چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حوزه عليمه خواهران الزهرا(س) جويبار؛سرپرست حوزه علميه برادران جويبار

حوزه/ سرپرست حوزه علمیه شهرستان جویبار گفت: با توجه به این که دشمنان با شیوه های غلط و نادرست سعی در نشان دادن چهره ای خشن از اسلام دارند، لذا مبلغین باید با لحن و شیوه ای مناسب و پیامبرگونه، اسلام راستین را به مردم معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام پاشایی در نشست طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) جویبار، گفت: با توجه به این که طلاب از همان بدو ورود به حوزه علمیه به نوعی مبلغ دین محسوب می شوند؛ لذا باید در کنار تحصیل به امر تهذیب هم توجه خاصی داشته باشند.

 وی با اشاره به مسئله مهم تربیت و تزکیه نفس، بیان کرد: یکی از آفات طلبگی پرداختن به حاشیه هایی است که تمرکز لازم را در کسب علوم و تربیت نفس از فرد می گیرد.

مدیر مدرسه علمیه برادران جویبار در ادامه با اشاره به خود ساختگی و تربیت نفسانی حضرت رسول(ص)، تصریح کرد: ایشان با قدرت معنوی که در اثر زهد و عبادت کسب کرده بودند، توانستند در بدترین وضعیت عرب جاهلیت، دین اسلام را به رشد و شکوفایی برسانند.

وی اظهار کرد: پیامبر اکرم( ص) در برخوردهای با مخاطبین خود از قوه تعقل بهره می گرفتند و ارشاداتشان عقلانی و تاثیر گذار در جامعه بود.

حجت الاسلام پاشایی در پایان با اشاره به انحرافات و افراط در دین توسط معاندین و دین ستیزان، خاطر نشان کرد: با توجه به این که دشمنان با شیوه های غلط و نادرست سعی در نشان دادن چهره ای خشن از اسلام دارند؛ لذا مبلغین باید با لحن و شیوه ای پیامبرگونه، اسلام واقعی و راستین را به مردم ارائه کنند.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha